پزشکی و سلامت

نکاتی درباره مصرف گوشت شتر و بز

سلامت نیوز:دستیار تخصصی طب سنتی ایران نکاتی درباره مصرف گوشت شتر و بز از منظر طب سنتی را عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, گوشت‌ها جزو آن دسته از مواد غذایی هستند که بسیار ارزش غذایی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. از دیدگاه طب سنتی گوشت هر حیوانی طبع متفاوت و مخصوص به خود را دارد و شناخت این طبع و مزاج می‌تواند از بروز بسیار بیماری‌ها پیشگیری کند.

علی اصل دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: گرمی و خشکی گوشت شتر بیشتر از گوشت گوسفند و گاو است، همچنین گوشت شتربچه کمتر از دو سال بهتر است.وی افزود: گوشت شتر تقویت‌کننده نیروی جنسی و مقوی اعضای بدن است. این گوشت غلیظ و سنگین است و مصرف آن بدون مصلح موجب تولید خون سوداوی و غلیظ می‌‌شود.

مصلح گوشت شتر پختن کامل آن همراه نمک و شوید است، البته بهتر است فلفل و زیره نیز هنگام پخت به آن اضافه شود.خواص گوشت بز(مَعز)علی اصل گفت: گوشت بز نسبت به گوشت گوسفند گرمی و تری کمتری دارد، همچنین ارزش غذایی آن از گوشت گوسفند کمتر است.ــ خون تولید شده ناشی از مصرف گوشت گوسفند غلیظ‌تر و گرم‌تر از خون تولید شده از مصرف گوشت بز است.ــ گوشت بز برای بدن‌های گرم و افرادی که فعالیت کمتری دارند, مناسب‌تر است.ــ گوشت بز نسبت به گوشت گوسفند زودهضم‌تر است، البته گوشت بز ماده و بیش از یک‌ساله خوب نیست.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا