خانوادهکودکان

نقش والدین در پرورش خلاقیت کودک

نسل فردا یکی از اصول مهم در تربیت کودکان، خلاقیت است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا اگر خلاقیت کودک در مسیر درست پرورش یابد وی اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کند و در سن بالاتر کلید حل مسائل در زندگی را به‌درستی پیدا می کند و به زندگی با نگاه زیبایی می‌نگرد.

کودک خلاق به دور از هرگونه احساس بی‏ معنی بودن زندگی، حس کنجکاوی و شخصیتش سازنده و پویا می‌شود. یکی از مهم‌ترین راه‌های پرورش خلاقیت، انجام کارهای هنری توسط کودک است، ولی مهم‌تر از آن، نقش والدین در مدیریت و حمایت از کارهای هنری کودکان است.

همه والدین به رشد جسمانی کودک خود توجه ویژه دارند و همین دلیل را مدنظر قرار می‌دهند؛ اما رشد خلاقیت هم به رشد کودک کمک می‌کند. انجام انواع بازی‌ها، نقاشی، کتاب خواندن و … به رشد خلاقیت کودک کمک می‌کنند.

برخی از والدین مدام برای انجام کارها به کودک خود امر و نهی می‌کنند حتی برای آموزش کارهای هنری به کودک، خودشان تصمیم می‌گیرند و به علاقه بچه توجهی ندارند.

این باعث می‏ شود کودک نتواند تمایلات درونی خود را بروز دهد. همین مسئله، به‌مرورزمان، موجب عدم تحرک و حتی ضعف در قدرت بیان و تکلم آن‌ها می‏ شود. لذا بهتر است از شور و شوق کودک در کارهای هنری حمایت کنیم.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا