پزشکی و سلامت

نقش طب سوزنی در درمان بی‌خوابی

 

به طور کلی طب سوزنی در 10 تا 15 درصد موارد بی‌خوابی را به طور کامل درمان می‌کند.

دکتر عبدلی متخصص طب سوزنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: برای درمان بیخوابی به کمک طب سوزنی سبک‌های مختلفی وجود دارد که نقاط حساس برای برطرف کردن آن را می‌یابند. به عنوان مثال یکی از این سبک‌ها، سبک چینی است که به خوبی مشکل بی‌خوابی را برطرف کرده و نقاط خاصی را در پشت گردن‌، بالای پیشانی و کمر مورد استفاده قرار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه کرد که در کودکانی که دچار بی‌خوابی هستند ریسک بالایی وجود دارد، چون بسیاری از کودکان به کمک طب سوزنی درمان می‌یابند اما بعضی کودکان به علت حساسیت بیش از حد ممکن است دچار حمله قلبی و یا تشنج شوند.

وی افزود: البته این درمان در سنین بالا اثرات خوبی دارد و موجب درمان صد درصدی می‌شود و عوارضی در این مورد گزارش نشده است.

این دکتر طب سوزنی همچنین افزود: البته برای تعادل در yang و yin که درزبان چینی عامل اصلی شناخت مزاج ها می‌باشد و در درمان بیماریها نقش تعیین کننده دارد. و با توجه به سن فرد و میزان بیماری و همچنین فصلی که در آن قرار داریم سبک خاصی اتخاذ می‌شود. به عنوان مثال اگر عصبانی شویم، به طور معمول دمای بدن بالا رفته ودچار سردرد و سرگیجه و ضربان زیاد در قلب می‌شویم که با گرفتن خون از نقطه‌ خاصی از کبد فرد، این علائم از بین رفته و فرد زندگی عادی خود را ادامه می‌دهد. البته هر چه yang بالاتر باشد نه تنها بی‌خوابی بلکه هر بیماری دیگری درمان سخت‌تری دارد.

وی در پایان گفت: یکی از ساده‌ترین بیماری‌هایی که به کمک طب سوزنی درمان می‌شوود بیخوابی است و به طور کلی این نوع از درمان در درمان چاقی و همچنین اقسام خاصی از فلج شدگی‌ها کار برد فراوانی دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا