روانشناسی

نشانه های ظاهری فرد بااعتماد به نفس چیست؟

نشانه های ظاهری فرد بااعتماد به نفس چیست؟

به راستی فردی با عزت نفس چه نشانه هایی دارد؟ چگونه ظاهری با اعتماد به نفس داشته باشیم؟  برای رفتن به جلسات و قرارهای کاری زبان بدن باید چگونه باشد تا همه چیز طبق میل شما پیش برود ؟ما با هشت تکنیک به شما یاد میدهیم فردی که اعتماد به نفس دارد چگونه است؟

فردی که اعتماد به نفس بیشتری دارد به موفقیت بیشتری هم دست پیدا میکند. اگر اعتماد به نفس کافی در خود نمیبینید از زبان بدن خود شروع کنید. برای تمرین بالا بردن اعتماد به نفس از زبان بدن خود شروع کنید.

مشتاق نشان دادن خود:

به اینکه بقیه راجع به شما چه فکری میکنند اصلا اهمیت ندهید فقط به مخاطبتان توجه کنید. وقتی دارید با مخاطب صحبت میکنید به جای توجه به خود به صحبت هایی که بینتان میشود دقت کنید و خودتان را با اشتیاق نشان دهید.

خیلی مهم است که اطرافیان شما اعتماد به نفس شما را از آنچه هست بیشتر در نظر بگیرند. بنابراین با انجام یک سری تکنیک‌های ساده‌ی زبان بدن می‌توان به درجه‌ی بالاتری از اعتماد به نفس رسید.

ایستادن به صورت استوار:

وقتی می ایستید یا وقتی راه می روید قوی و محکم این کار را انجام دهید تا طرف مقابل اعتماد به نفس را در شما حس کند. اگر اینگونه نباشد حس طرف مقابل نسبت به شما خوب نخواهد بود. شانه هایتان را عقب بکشید ، صاف بایستید و عضلات سینه خود را شل کنید.

بالا نگه داشتن سر:

فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد به پایش، به میز و به پایین نگاه نمیکند. چنین فردی همواره سرش را بالا میگیرد و سرش را مستقیم نگه میدارد.

پنهان نکردن دست‌ها:

 

هرگز دستهایتان را مخفی نکنید. بدترین کار این است که دستهایتان را در جیبتان بکنید. دست در جیب کردن باعث میشود طرف مقابل فکر کند شما اعتماد به نفستان پایین است و شخص مضطربی هستید. دستها حتما باید در دید مخاطب باشند. دست به سینه نایستید زیرا این کار مودبانه نیست و اعتماد به نفس را پایین نشان میدهد.

پاهایتان را باز کنید:

 

قدرت پا در حالت درست پا دیده میشود. معمولا افراد خجالتی پاهایشان را به هم میچسبانند.
پاها باید به سمت بیرون باشند و در راستای شانه ها قرار بگیرند تا اعتماد به نفس فرد را بالاتر نشان دهند. از اینکه پاهایتان را روی هم قرار دهید یا پاهایتان را کنار هم قرار دهید اجتناب کنید.
پاهایی که به سمت بیرون و  باز باشند نشانه اعتماد ،علاقه و احترام شماست. در صورتی که پاهایی که ب جهت روبه رو و بسته اند باعث میشود مخاطب حس کند شما بی میل هستید.

تپق

برای اینکه بفهمیم اعتماد به نفس طرف مقابل در چه حد است به حرف زدن او توجه میکنیم و اینکه چه لحنی دارد و چه کلماتی انتخاب میکند. بدین ترتیب صدا و نوع صحبت کردنتان در مخاطب تاثیر زیادی دارد. برای اینکه به نتیجه خوبی برسید ماهیچه های شکمتان را به داخل برده  تا صدایتان قویتر بنظر برسد و اعتماد به نفستان بالا برود. جملاتتان را بدون تپق و کوتاه بیان کنید. برای اینکه جذابتر شوید هم تن صدا را میتوان تغییر داد.

ارتباط چشمی

اهمیت ارتباط چشمی در زبان بدن بسیار زیاد است و باعث میشود طرف مقابل فکر کند اعتماد به نفس بالایی دارید. اگر برایتان اینکار سخت است تمرین کنید ، دو ثانیه به کل صورت، دو ثانیه به لب، دو ثانیه به بینی و دو ثانیه به چشم های طرف مقابل نگاه کنید. با این طرز نگاه مخاطب معذب نمیشود و شما خسته نمیشوید.

قرار دادن کف دست‌ها  به طرف بالا

فیگورهایی که کف دستتان به طرف بالا باشد به خود بگیرید تا باعث انتقال صداقت رفتاری و گفتاری شما به مخاطب شود.

8 نشانه ظاهری اعتماد به نفس

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا