پزشکی و سلامت

میوه‌ها و سبزیجات را متناسب با گروه خونی خود مصرف کنید

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

 

افراد برای بدست آوردن بسیاری از ویتامین‌ها، باید از رژیم غذایی متناسب با گروه خونی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، بسیاری از افراد از کودکی تا میانسالی به ویتامین‌های موجود  در سبزیجات و میوه‌ها نیازمند هستند اما واقعا کدام از میوه‌ها سبزیجات برای گروه خونی مناسب است؟

 

گروه خونی A

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در اینباره می‌گوید: دارندگان گروه خونیA از دیر باز به نام گروه کشاورزان معروف بوده‌اند.بنابراین به این گروه توصیه می‌شود که از سبزیجات به صورت طبیعی یا خام یا بخار پز مصرف کنند تا کلیه فواید آن حفظ شود.

 

گروه خونی B

صفوی بیان کرد: دارندگان گروه خونیB بهتر است از سبزیجات برگ‌دار حاوی منیزیم مخصوصا برای کودکان مبتلا به اگزما استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: اکثرا میوه‌ها برای گروه خونی B، مفید هستند. اما افرادی که عادت به خوردن گوشت و لبنیات ندارند می‌توانند از آناناس ها برای هضم غذایی خود استفاده کنند.

 

گروه خونی AB 

این متخصص تغذیه گفت: دارندگان گروه خونی AB، سبزیجات تازه، منبع مناسبی برای جلوگیری بیماری‌های سرطان و قلبی این افراد است، همچنین افراد گروه AB فرصت انتخاب تقریبا کلیه سبزیجات را دارا هستند.

 

وی در رابطه با دارندگان گروه خونی O  بیان کرد: به این افراد توصیه می‌شود از سبزیجات تیره مثل اسفناج و بروکلی استفاده کنند همچنین از میوه‌هایی مانند خربزه،‌طالبی، پرتغال ، توت فرنگی و نارنگی اجتناب کنند.

 

 

 

 

گزارش از مه‌سیما بیتاژیان

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا