آرایش و زیبایی

معرفی چند “دمنوش گیاهی” برای کاهش تعریق بدن

 

کسانی که سندروم گرمایی دارند، طبع گرم دارند و دچار تعرق زیاد کف دست یا بدن می‌شوند.

فرهاد صبری، متخصص طب سوزنی از چین و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص تعرق زیاد کف دست گفت: از دیدگاه طب سنتی، افراد به 2 دسته سندروم گرمایی و سرمایی تقسیم می‌شوند.

 

وی افزود: سندروم گرمایی شامل افرادی می‌شود که خشکی و سرما را دوست داشته و ترجیح می‌دهند بدنشان خشک باشد ولی سرمایی همیشه حالت لرز دارند و محیط‌های گرما را ترجیح می‌دهند.

 

صبری با بیان اینکه کسانی که دچار سندروم گرمایی هستند، طبع گرم دارند و گرمای بدنشان بیش از حد است، تصریح کرد: در حقیقت نیروی بانگ که قدرت عضلانی بدن را تشکیل می‌دهد، مربوط به ازگان‌های داخلی بدن شامل کبد، قلب، کلیه و طحال می‌شود، در صورتی که افراد سرمایی کمبود انرژی دارند، بنابراین افرادی که دچار علائم ازدیاد گرما هستند، دچار تعرق زیاد کف دست یا بدن می‌شوند و به خشکی بیشتر روی می آورند.

 

وی در خصوص راهکار درمان طب سوزنی اذعان داشت: در طب سوزنی توسط پیدا کردن نقاط  مربوط سبب تنظیم انرژی می‍‌شود، در واقع با سوزن‌ها میزان جریان خون و انرژی در ارگان‌های تعیین شده و غدد داخلی نیز تنظیم می‌شود.

 

این متخصص با اشاره به درمان گیاهی در طب سنتی گفت: به منظور متعادل کردن دمای بدن از عرق کاسنی، شاهتره، خارشتر و خاک شیر توصیه می‌شود.

 

وی در پایان یادآور: استرس و اضطراب مشکلات عصبی و هوای گرم از عوامل تشدید کننده این بیماری است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا