پزشکی و سلامت

مضرات و فواید آب معدنی

آیا میتوان آب معدنی را جایگزین آب معمولی کرد؟

اگر آب معدنی مصرف میکنید این مقاله برای شماست تا با فواید و مضرات آب معدنی آشنا شوید. اصولا افرادی که بیشتر اوقات بیرون از خانه یا در مسافرت هستند آب معدنی مصرف میکنند. البته از عوارض آن هم نباید غافل شد.

در روستاها و شهرهایی که آب تصفیه شده دارند و آب از طریق لوله کشی به منازل میرسد هیچ لزومی ندارد افراد ساکن آن شهر آب معدنی استفاده کنند زیرا در آب لوله کشی کلیه استانداردها رعایت شده است و برای آشامیدن سالم است.

فواید آب معدنی

استفاده از آب لوله کشی تصفیه شده مقرون به صرفه تر از خرید آب معدنی است و به کاهش زباله های بازیافت هم کمک میشود.

طعم آب معدنی نسبت به آب لوله کشی بهتر است و برای مسافرتهای بین شهری و جاهایی که آب تصفیه شده وجود ندارد و یا از سالم بودن آب مطمئن نیستید استفاده از این آب توصیه میشود.

اگر برای ضدعفونی کردن آب معدنی ضمن رعایت تمام استانداردها ، با اوزون ضدعفونی شوند و از فیلتراسیون و اشعه مادون قرمز عبور کنند، میکروب آنها از بین میرود و طعم خوبی پیدا میکند.

بعضی از آب معدنی ها حاوی منیزیم ، کلسیم و املاح های دیگری است که بدن انسان به آنها نیاز دارد.

مضرات آب معدنی

اگر آب معدنی از آب های منابع پایین دست تهیه شوند ممکن است آلوده به آفت کش ها شوند. برخی آب معدنی ها نیتریت ، سدیم و نیترات زیادی دارند که هنگام خرید آب معدنی باید به پارامترهای درج شده روی بطری دقت کرد که میزان املاح آنها بیش از حد نباشد. از مشاهده تاریخ تولید و انقضای ثبت شده روی بطری هم غافل نشوید.

آیا بطری آب معدنی سرطانزاست؟

بسته بندی آب معدنی امری بسیار مهم است. بطری ها از جنس PET و PVC تهیه میشوند. اگر آب معدنی در معرض نور آفتاب قرار بگیرد مقداری از مواد سازنده بطری با آب ترکیب میشوند و باعث ایجاد مواد سرطان زا میشوند. هر چه تاریخ خرید آب معدنی از تاریخ تولید آن فاصله بیشتری داشته باشد و در آفتاب و فضای باز نگه داری شود ترکیبات بطری بیشتر به آب وارد میشوند.

استفاده مجدد از بطری آب معدنی

از یخ زدن آب در بطری های آب معدنی و قرار دادن آنها در فریزر جدا خودداری کنید زیرا سبب تولید مواد سرطان زا میشود.

آب‌ معدنی‌های غیراستاندارد را بشناسید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا