آرایش و زیبایی

مضرات استفاده از طلا برای مردان از دیدگاه طب سنتی

سمیه فتعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره مضرات مصرف طلا برای مردان و فواید آن برای زنان اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی طلا دارای مزاج گرم و خشک است.

به گفته وی حرمت استفاده از طلا برای مردان می‌تواند ناشی از این قاعده باشد که چون طلا دارای طبیعت گرم و خشک است برای مردان که دارای مزاج گرمی دارند زیان بخش است ولی چون زنان دارای مزاج سردتری نسبت به مردان هستند، طلا عنصری قوت بخش می‌تواند برای زنان باشد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: طلا بر جریان خون مردان تاثیر منفی می‌گذارد و به بدن ضرر وارد می‌کند در صورتی که این عنصر برای زنان بسیار موثر است و بر جریان خون زنان تاثیر مثبت می‌گذارد.

فتعلی افزود: استفاده کردن طلا توسط مردان موجب القای گرمای بیش از حد به بدن می‌شود که این مسئله بر مزاج آنها نیز تاثیرگذار است و ممکن است که مردان را از تعادل خارج کند. کسانی که طلا استفاده می کنند خودشان می فهمند اذیت می شوند.

وی اضافه کرد:آب خوردن در ظرف طلا از نظر طب ایرانی نهی شده است  چرا که بر عملکرد قلب تاثیر می‌گذارد و موجب بروز تپش قلب می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: حتی حکم همراه داشتن طلا در رساله مراجع تقلید آمده است که اگر مردی مجبور می‌شود که طلایی همراهش داشته باشد اگر در جیبش هست  و اگر ترس از دزدی دارد نمازش را بخواند، مکروه است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا