پزشکی و سلامت

مشاغلی که ناباروری می آورند

 

سلامت نیوز: مدیر مرکز درمان ناباروری رویش وابسته به هلال احمر گفت: برخی مشاغل سبب ناباروری در مردان می شود اما راه های آموزش به این افراد می تواند از نابارور شدن آنان جلوگیری کند.مشاغلی که ناباروری می آورند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر حمید چوبینه اظهارداشت: علاوه بر مشکلات ژنتیکی ، عوامل محیطی مثل برخی مشاغل می تواند سبب ناباروری شود که جوشکاری، نانوایی، کار در کوره آجر پزی، رادیولوژی ، خلبانی بالگرد و هواپیما از جمله این مشاغل به شمار می آیند.
این مقام مسوول در مرکز درمان ناباروری روش اظهارداشت: این افراد در محیط کارشان با امواج و تشعشعات مواجه هستند. همچنین مردانی که مجبور هستند به دلیل شغلشان مدت زیادی بنشینند و یا لپ تاپ را در روی پایشان قرار دهند امکان ناباروری در میان آنان افزایش می یابد.
چوبینه تاکید کرد: با آموزش های لازم به این افراد می توان از ناباروری آنان جلوگیری کرد که یکی از فعالیت های این مرکز هم ارایه آموزش به این افراد است.
چوبینه با بیان این که درمان برخی از سرطان ها ممکن است سیستم تولید مثل افراد را از بین ببرد، افزود: نگهداری از تخمک و اسپرم این افراد یکی از برنامه های مرکز درمان ناباروری رویش است.
وی در افزود: این افراد پس از بهبودی می توانند از طریق اسپرم و تخمک خود که در این مرکز نگهداری می شود، فرزنددار شوند.
چوبینه گفت: مرکز درمان ناباروری رویش به افرادی که امکان تولد نوزادانی با ناهنجاری ها کروموزمی و ژنتیکی دارند، خدمات پیشگیرانه ارایه می کند که در این راستا ، خانواده های دارای افراد با معلولیت ها ژنتیکی که از به وجود آمدن نوزاد جدید معلول واهمه دارند، می توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات پیشگرانه بهر ه گیرند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا