پزشکی و سلامت

مزیت دوش گرفتن با آب سرد

 

متخصص پوست و مو گفت: دوش گرفتن با آب سرد باعث بهبود گردش خون می‌شود و باعث می‌شود که خون به سمت اندام‌های بدن هجوم ببرد و آنها را گرم نگه دارد.

وحیدیان متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مزیت دوش گرفتن با آب سرد اظهار کرد: دوش گرفتن با آب سرد باعث بهبود گردش خون می‌شود. آب گرم باعث می‌شود تا خون به سمت پوستتان حرکت کند در حالیکه آب سرد باعث می‌شود که خون به سمت اندام‌های بدن هجوم ببرد و آن‌ها را گرم نگه دارد. این اتفاق گردش خون شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که سموم از بدن شما رفع شود. گردش خون سالم از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند و شریان‌های بدن را تقویت می‌کند.

 

وی افزود: بهتر است که صورتتان را با آب گرم بشورید تا منافذ پوستتان باز شود، منافذ پوست باید به خوبی تمیز شوند اما این هم مهم است که دوباره آن‌ها را ببندید که این کار را آب سرد انجام می‌دهد، شستن صورت با آب سرد از چسبیدن چربی و کثیفی‌های محیط به پوستتان که باعث ایجاد جوش می‌شود جلوگیری می‌کند همچنین باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود که در نتیجه پف صورت‌تان را کاهش می‌دهد و مانع از به وجود آمدن سایه‌های تیره می‌شود.

 

وحیدیان معتقد است: برای موها نیز این اتفاق مذکور رخ می‌دهد آب سرد کاتیکل‌های موها را می‌بندد که باعث می‌شود پوست سرتان سالم‌تر بماند و از جمع‌شدن آلودگی‌ها بر روی پوست سرتان جلوگیری شود. آب داغ به این شناخته شده است که چربی طبیعی پوست شما را می‌شورد و سپس پوست شما با تولید چربی بیشتر، آن‌را جبران خواهد کرد.

 

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: خانم‌هایی که به صورت منظم دوش آب سرد می‌گیرند، به نسبت آنهایی که به دوش آب گرم اهتمام می‌ورزند، تعداد بیشتری سلول سفید خون دارند. سلول‌های سفید خون، سلول‌های سیستم ایمنی بدن هستند که از بدن در مقابل عفونت‌ها، بیماری‌ها و مواد خارجی دفاع می‌کند، میزان سوخت و ساز بدن شما به خاطر دوش آب سرد افزایش پیدا می‌کند که در نتیجه باعث ایجاد سلول‌های سفید خون می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک دوش آب سرد کوتاه، نقطه‌ی آبی مغز را تحریک می‌کند. بخشی که منبع اصلی نر آدرنالین است، ماده‌ای که به از بین بردن افسردگی کمک می‌کند، تولید می‌کند همچنین سیستم عصبی ارادی شما را متعادل می‌کند که باعث ایجاد آرامش در افراد می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا