فرهنگ و هنر

مریم کاویانی، طرفدار زیبایی طبیعی‌!

 

همسر و مادر مهربان قصه‌های سریال‌های محبوب و شبانه تلویزیون که بعد از سریال «او یک فرشته بود» دوباره با سریال «مدینه» در شب‌های ماه رمضان به قاب تلویزیون بازگشت.

 

همسر و مادر مهربان قصه‌های سریال‌های محبوب و شبانه تلویزیون که بعد از سریال «او یک فرشته بود» دوباره با سریال «مدینه» در شب‌های ماه رمضان به قاب تلویزیون بازگشت، مراقب سلامت و آرامش خود است؛ آرامشی که با ایمان به زندگی  خدا به آن رسیده. مریم کاویانی فارغ‌التحصیل پرستاری است و کاملا اتفاقی سر از دنیای بازیگری درآورده. پای صحبت‌های او نشستیم تا خودش از آرامشی که دارد برای‌مان بگوید.

من آرامش خودم را مدیون ایمانی می‌دانم که به خدا، زندگی و معجزاتش دارم. هیچ وقت معنای حسادت و حسرت را درک نکرده‌ام چراکه به سرنوشت و تقدیری که در مسیر زندگی هر فردی نوشته و ثبت‌شده اعتقاد دارم. خداوند برای من و هر کس دیگری پیمانه‌ای در نظر گرفته که به همان میزان از زندگی سهم می‌بریم؛ پس اگر چیزی داریم یا نداریم اراده و خواست اوست.

برای رفع خستگی، شادابی و شفافیت پوستم همیشه از ماسک ماست با مقدار کمی روغن زیتون استفاده می‌کنم که خاصیت ضدعفونی دارد و تاثیر بی‌نظیر آن را روی پوستم می‌بینم. همچنین از شیر برای پاک کردن آلودگی‌های صورتم استفاده می‌کنم.

نگهداری از پوست و حفظ شادابی و سلامت آن تاثیر مستقیمی بر روحیه ما دارد. با این حساب، من برای نگهداری پوستم سعی می‌کنم تا حد امکان ساعت خواب مناسبی برای خودم تنظیم کنم و برای جبران بی‌خوابی‌هایی که سرکار برایم پیش می‌آیند، برنامه خواب و تغذیه‌ای را رعایت کنم. بخور صورتم با گلاب خالص، بابونه یا گل خزنه یکی از برنامه‌هایی است که باعث می‌شود با کم‌خوابی شفافیت پوستم از دست نرود.

با مریم کاویانی، ازعرقیات گیاهی تا جراحی‌های زیبایی

نخوردن چربی زیاد و استفاده از روغن هسته انگور یا زیتون به جای روغن‌های سرخ‌کردنی با اسیدهای چرب بالا و مصرف زیاد مایعات و میوه‌ها- البته قبل از غذا ، چراکه ثابت شده تاثیر میوه قبل از غذا به مراتب بیشتر است- از بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای من است. ساعت میوه خوردن من قبل از ساعت هفت عصر است چراکه عوارض مصرف میوه مثل نفاخ بودن و ایجاد اسیدهایی که برای معده مضر است بعد از این ساعت بیشتر می‌شود.

دسته‌ای از خانم‌ها معمولا آسیب‌پذیرترند؛ بنابراین باید مراقبت‌های ویژه‌ای از سلامت جسمی و ظاهری خود داشته باشند. برای مثال باید از 25 سالگی استفاده از کرم ضدآفتاب را شروع کرده و قرص‌های ویتامین و مکمل را در کنار وعده‌های غذایی خود مصرف کنند. من هشت یا 9 سال است که استفاده از قرص‌های ویتامین را در برنامه روزانه تغذیه‌ای خود گنجانده‌ام.

اصلا اهل خوردن سوسیس یا کالباس نیستم و به‌ندرت پیش می‌آید که هوس غذاهای بیرون، به‌ویژه فست‌فود به سرم بزند. همه وعده‌های غذایی من خانگی است و سعی می‌کنم تمام آنها را خودم با مواد و روغن‌های سالم تهیه و آماده کنم. بنابراین با این شیوه تغذیه تا به حال افزایش وزن و تجربه گرفتن رژیم نداشته‌ام.

بخشی از تناسب اندام هر فردی به ژنتیک او بر می‌گردد اما من به‌شخصه همیشه عادت داشته‌ام که قبل از سیر شدنم از غذا خوردن دست بکشم. نوشیدن مایعات هنگام خوردن غذا هم یکی از عواملی است که با بزرگ کردن حجم معده باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود. آموزش فرهنگ غذا خوردن کم ولی به‌اندازه و پیشگیری از چاقی، از عواملی است که باعث می‌شود هم از نظر فکری و روانی و هم از نظر جسمی به بدن کمک شود؛ به‌خصوص به سیستم گوارش که قربانی اصلی پرخوری یا تغذیه نادرست زندگی مدرن است.

احترام گذاشتن به خود بیش از هر چیز دیگر و تنظیم عادت‌ها و اصول رفتاری مناسب باعث می‌شود تا ناخودآگاه رفتار اجتماعی مناسبی در جامعه داشته باشیم و صبوری، مهربانی و اعتماد به نفس بالا از پیامدهای آن است. هر وقت مهربانی کردن با خودمان را بیاموزیم، رفتارمان با جهان اطراف‌مان هم مهربان می‌شود.

استفاده از روش‌های طب سنتی و نوشیدن عرقیات و شربت‌های گیاهی هم از بهترین گزینه‌ها و جایگزین‌های مصرف خودسرانه داروهاست؛ برای مثال من در خانه مرتب عرق نعنا و کاسنی مصرف می‌کنم. البته داروهای گیاهی یا حتی گیاهان دارویی لزوما بی‌خطر و بدون عوارض نیستند. بسیاری از این داروها یا گیاهان اگر درست مصرف نشوند، می‌توانند خطرناک باشند. جایگزین کردن خودسرانه داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی نیز توصیه نمی‌شود زیرا علم مردم عادی از فیزیولوژی و آناتومی بدن آنقدر زیاد نیست که به تشخیص خود مصرف داروهای شیمیایی تجویز شده توسط متخصصان را کنار بگذارند و داروهای گیاهی را جایگزین کنند. با این وجود، از آنجا که رشته تخصصی من پرستاری است و با علم فیزیولوژیی آشنایی کامل دارم، برای درمان بعضی دردها سراغ مسکن و داروهای شیمیایی می‌روم چراکه معتقدم عوارض و التهاب ناشی از تحمل آن درد به‌مراتب بیشتر از مضرات مصرف دارو است.

رژیم غذایی به‌تنهایـی نمی‌توانــد باعث کاهش اصولی وزن شود و حتما باید برنامه روتین و حرفه‌ای ورزشی نیز در کنار رژیم وجود داشته باشد. بدن سوخت‌وساز خود را با حرکت‌های ورزشی تنظیم می‌کند و باعث می‌شود تا با گذشت زمان بدون کمترین آسیبی به سایز و وزن دلخواه‌تان برسید. این نکته را هم فراموش نکنید که تحرک و ورزش تاثیر بسزای در زیبایی و شادابی پوست صورت دارد.

رژیم غذایی به‌تنهایـی نمی‌توانــد باعث کاهش اصولی وزن شود و حتما باید برنامه روتین و حرفه‌ای ورزشی نیز در کنار رژیم وجود داشته باشد. بدن سوخت‌وساز خود را با حرکت‌های ورزشی تنظیم می‌کند و باعث می‌شود تا با گذشت زمان بدون کمترین آسیبی به سایز و وزن دلخواه‌تان برسید. این نکته را هم فراموش نکنید که تحرک و ورزش تاثیر بسزای در زیبایی و شادابی پوست صورت دارد.

من مشکلی با عمل‌های زیبایی ترمیمی که فرد را از عیب یا بدشکلی صورت یا بدنش نجات می‌دهد، ندارم اما تغییرات عجیب و غریب روی صورت که بعد از مدتی شکل طبیعی چهره را دفرمه و زشت می‌کند قبول ندارم و آن را اشتباه بزرگی می‌دانم. سلیقه زیبایی ما تغییر کرده و برعکس به سمت زشتی سوق داده شده است. از ابتدا طرفدار زیبایی طبیعی بوده و هستم، تا جایی که آرایش زیاد صورت را هم اصلا دوست ندارم و حتی سرصحنه هم از گریم کلافه و اذیت می‌شوم. از نظر من بسیاری از افرادی که خطر انجام تمام این عمل‌ها را قبول می‌کنند، هدف و برنامه درستی در زندگی ندارند یا احساس خلأ می‌کنند. البته این را هم اضافه کنم که بیشتر این عمل‌ها به نوعی تفریح برای بعضی‌ها تبدیل شده است.

 

 

منبع: سیب سبز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا