حوادث

مردی که با مصرف شیشه جنایتکار شد/ قتل به دست مرد معتاد به شیشه

مردی که با مصرف شیشه جنایتکار شد/ قتل به دست مرد معتاد به شیشه

 برای مصرف مواد به خانه علی رفته بودم که جمشید نیز آنجا بود. اسلحه داخل کمرم بود و جمشید و علی از آن اطلاع نداشتند؛ پس از مصرف شیشه، بار دیگر درخواست پرداخت خسارت از سوی جمشید را مطرح کردم و او این بار… .

وقوع یک فقره فوت مشکوک

از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره فوت مشکوک دریکی از بیمارستان‌های تهران به پلیس اعلام شد. با حضور مأمورین در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به فردی 35ساله به‌نام جمشید است که براثر اصابت به ناحیه سر فوت کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» پرونده جهت رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات در محل وقوع جنایت

با شناسایی محل وقوع جنایت، کاراگاهان به محل اعزام و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این محل خانه‌ای مجردی و استیجاری است که به مکانی برای تردد افراد سابقه‌دار و معتاد تبدیل‌شده و توسط فردی به‌نام علی اجاره‌ شده است. با انتقال علی به پلیس آگاهی وی در اظهاراتش عنوان داشت که جنایت توسط یکی از دوستان مقتول به‌نام هادی (35 ساله) انجام ‌شده است.
علی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت: مقتول (جمشید) و قاتل (هادی) هر دو نفرشان برای مصرف مواد مخدر به خانه‌ من تردد داشتند. روز حادثه نیز به‌واسطه اختلافی که از قبل داشتند، با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند. ناگهان هادی با اسلحه همراهش، گلوله‌ای به سمت جمشید شلیک می‌کند و پس‌ازآن نیز به‌سرعت از خانه متواری می‌شود.

  بررسی سوابق قاتل و مقتول

در ادامه رسیدگی به پرونده، کاراگاهان با بررسی سوابق مقتول و قاتل اطلاع پیدا کردند هر دو نفر آن‌ها از مجرمین سابقه‌دار در زمینه سرقت و موادمخدر هستند که بارها دستگیر و روانه زندان شده‌اند. بررسی سوابق هادی نشان داد که وی دارای یازده فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرائم مختلف بوده و آخرین بار، در سال 1394 دستگیر و روانه زندان شده و با تأمین قرار وثیقه در اوایل مهرماه 1395 از زندان آزادشده است.

دستگیری متهم

با شناسایی محل سکونت متهم پرونده، کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به این محل اعزام و اطلاع پیدا کردند که هادی پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونتش متواری شده است.
تحقیقات جهت دستگیری متهم ادامه یافت تا اینکه نهایتاً مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. هم‌زمان با دستگیری متهم، محل اختفای اسلحه نیز کشف شد.
«هادی» پس از انتقال به آگاهی در خصوص انگیزه جنایت به کاراگاهان گفت: یک روز برای مصرف شیشه به خانه علی رفته بودم. داخل خانه خوابیده بودم که جمشید بدون اجازه‌ من اقدام به برداشتن سوئیچ ماشین پیکان وانتم کرد و در ادامه با آن تصادف شدیدی کرد. خسارت ناشی از تصادف به‌اندازه‌ای بود که عملاً امکان استفاده از ماشین وجود نداشت. جمشید ابتدا مدعی شد که خسارت ماشین را به‌صورت کامل پرداخت خواهد کرد؛ اما پس از پرداخت تنها 5/1 میلیون تومان و گذشت مدت کوتاهی از زمان تصادف، عنوان داشت که حاضر به پرداخت خسارت خودرو نیست و همین موضوع زمینه آغاز درگیری ما دو نفر شد.

زمانی که زندان بودم، یکی از زندانیان هم‌بند به من گفته بود که اسلحه‌ای را نزد یکی از دوستانش به امانت گذاشته است. چهار روز قبل از ارتکاب جنایت، اقدام به تهیه سلاح کرده و تصمیم گرفتم به هر شکل ممکن پول خسارت ماشین را از جمشید بگیرم.

زمان جنایت نیز برای مصرف مواد به خانه علی رفته بودم که جمشید نیز آنجا بود. اسلحه داخل کمرم بود و جمشید و علی از آن اطلاع نداشتند؛ پس از مصرف شیشه، بار دیگر درخواست پرداخت خسارت از سوی جمشید را مطرح کردم و او این بار باحالتی طلبکارانه عنوان داشت که پولی پرداخت نخواهد کرد و من نیز هیچ کاری نمی‌توانم انجام بدهم. ناگهان اسلحه را بیرون کشیده و گلوله‌ای به‌سمت او شلیک کردم.

مردی که با مصرف شیشه جنایتکار شد/ قتل به دست مرد معتاد به شیشه

یلدا توکلی – دفتر روزنامه نسل فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا