اجتماعی

مراقب تنهایی فرزندانتان باشید / تنهایی خطرناک تر از همیشه

مراقب تنهایی فرزندانتان باشید / تنهایی خطرناک تر از همیشه

مراقب تنهایی فرزندانتان باشید / تنهایی خطرناک تر از همیشه

در یکی از شبکه‌های اجتماعی فردی برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد و هر کاری می‌کردم که از دستش خلاص شوم، نمی‌شد. یک روز که همسرم به طور اتفاقی گوشی من را در دستش گرفته بود، با پیام‌های آن فرد مزاحم روبه رو شد و مثل اینکه منتظر یک جرقه باشد…

مراقب تنهایی فرزندانتان باشید / تنهایی خطرناک تر از همیشه

بین من و شوهرم اختلاف پیش آمده است
زن و شوهر جوانی سراسیمه و ناراحت وارد اتاق مرکز مشاوره پلیس اصفهان شدند، خانم جوان رشته کلام را به دست گرفت و گفت: مدتی است که بین من و شوهرم اختلاف پیش آمده است؛ البته باید این را بگویم که همسرم از اول نسبت به رفت و آمدها و پوشش و آرایش من حساس بود و من نیز گاهی از رفتارهایش خسته می‌شدم و سعی می‌کردم زیاد به او اعتنا نکنم و همین کار من باعث سردی رابطه بین ما شده بود. روزها به همین منوال می‌گذشت تا اینکه یک ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی فردی برایم مزاحمت ایجاد ‌کرد و هر کاری می‌کردم که از دستش خلاص شوم، نمی‌شد. یک روز که همسرم به طور اتفاقی گوشی من را در دستش گرفته بود، با پیام‌های آن فرد مزاحم روبه رو شد و مثل اینکه منتظر یک جرقه باشد، شروع به داد و فریاد و جنجال کرد و من را متهم کرد که با افراد غریبه ارتباط دارم، من هرچه خواستم که او را آرام کنم، فایده‌ای نداشت.

می‌خواست من را طلاق بدهد

اختلاف من و همسرم تا جایی پیش رفت که او حتی می‌خواست من را طلاق بدهد؛ اما به او قول دادم که اول باید موضوع مزاحمت را برایش روشن کنم و بعد از آن اگر ثابت شد که من در این مدت به او خیانت کردم، از او جدا شوم. او هم قبول کرد باهم به اینجا آمدیم تا ما را راهنمایی کنید و به ما بگویید که چه کار باید بکنیم تا این مزاحمی که باعث نابودی زندگیمان شده را شناسایی کنیم!

مراقب تنهایی فرزندانتان باشید / تنهایی خطرناک تر از همیشه

اقدامات مشاوره‌ای
بعد از اظهارات این زوج، آنها به پلیس فتا معرفی شدند و با پیگیری‌های پلیس و دستور مقام قضایی، سرانجام مشخص شد که فردی که برای این زن جوان مزاحمت ایجاد می‌کرده، یک دختر 16 ساله بوده است. با احضار این دختر نوجوان در تحقیقات صورت گرفته از او مشخص شد که وی به انگیزه تفریح و سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت خودش، برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کرده است و پدر و مادرش نیز از این موضوع بی اطلاع هستند، در ادامه با رضایت زوج جوان، دختر نوجوان آزاد؛ اما جهت تست شخصیت به روان شناس بالینی ارجاع داده شد. به زوج جوان نیز راهکارهای لازم جهت بهبود رابطه زناشویی ارائه و هشدارهای لازم به همسر زن جوان داده شد که بدون مدرک نباید به همسر خود بدبین شده و زندگی خودرا دچار شوک کند.

سردی روابط بین زوجین، علت اصلی سوءتفاهمات
کارشناس مرکزمشاوره آرامش، در این باره گفت: وقتی که زن و شوهرها مسائل زندگی را با یکدیگر مطرح نمی‌کنند و بیشتر اوقات بین آنها سکوت برقرار است، این سکوت منجر به یک سردی و سوء‌تفاهم می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.وقتی بین زن و شوهر، اعتماد وجود داشته و ارتباط کلامی برقرار شود، دلیلی بر احساسات و افکار منفی نبوده و تا سندی دال بر بی‌وفایی وجود نداشته باشد، نباید به یکدیگر تهمت زده شود.

تنهایی، برای فرزندان آسیب زاست
کارشناس مرکز مشاوره آرامش، تنهایی را برای فرزندان آسیب زا عنوان کرد و اظهار داشت: این کار پدر و مادران باعث می‌شود که فرزندان برای رفع تنهایی دست به کارهای غیر معمول زده یا به دوستان ناباب روی آورند یا در فضای مجازی خود را به یک بزهکار یا قربانی بزه تبدیل شوند. همانطور که در این داستان ملاحظه کردید، نوجوانی که باعث بروز مشکلاتی برای زوج جوان شده بود، با توجه به مشکلات تربیتی و اجتماعی که با آن دست به گریبان است، مزاحمت را به عنوان نوعی سرگرمی برای گذراندن اوقات فراغت خود برگزیده، از انجام آن لذت می‌برده، به آن عادت کرده و تنهایی خود را با این کار پر می‌کرده است.
وی افزود: عدم ارتباط عاطفی پدر و مادر با او همچنین عدم ارتباط با همسالان که ممکن است ناشی از ناتوانی و عدم اعتماد به نفس باشد، باعث شده که فرد برای تخلیه هیجانی و سرخوردگی عاطفی، وارد فضای مجازی شود و برای دیگران مزاحمت ایجاد کند. این کارشناس مرکز مشاوره آرامش، اظهار داشت: بنابراین توصیه می‌شود که افراد باید چه در رابطه زناشویی و چه در رابطه با فرزند، توانمند شوند و مهارت‌های ارتباطی لازم را فرابگیرند.وی بیان داشت: با توجه به اینکه در شکل گیری شخصیت انسان، خانواده، مدرسه و جامعه تأثیر گذار هستند، باید تعامل گسترده‌ای بین این گروه وجود داشته باشد تا شاهد چنین مشکلاتی در سطح جامعه نباشیم.

مراقب تنهایی فرزندانتان باشید / تنهایی خطرناک تر از همیشه

نویسنده : یلدا توکلی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا