آرایش و زیبایی

مالیدن این ده ماده خوراکی معروف روی پوست ممنوع است.

مالیدن این ده ماده خوراکی معروف روی پوست ممنوع است.

خیلی از افراد برای پاکسازی پوستشان و برای از بین بردن جوش و جای جوش ، لک و کک مک خود انواع مواد خوراکی را روی پوست خود تست میکنند و به این امیدند تا پوستشان بهبود پیدا کنند دریغ از اینکه بدانند مالیدن این مواد غذایی روی پوستشان چه عوارضی دارد.

در زیر موادی را نام میبریم که نباید آنها را برای مدت طولانی و مستقیم روی پوست مالید.

 لوسیون مخصوص بدن

لوسیونی که برای مصرف بدن است اصلا برای مالیدن روی پوست صورت توصیه نمیشود. برای پوست صورت باید از یک لوسیون باکیفیت و با مواد ملایم استفاده کرد. تنها از لوسیونهای مخصوص صورت استفاده کنید.

خمیردندان برای خشک کردن جوش

حتما شنیده اید که خمیردندان میتواند جوش را خشک کند. حتی میگویند جوش سر سیاه هم با خمیردندان از بین میرود اما باید بدانید خمیردندان بشدت پوست را خشک میکند شاید خمیردندان جوش را خشک کند اما رطوبت پوست را از بین میبرد و میتواند پوست را بسوزاند و جای جوش را بدتر میکنند. پس به جای خمیردندان برای خشک کردن جوش از روغن درخت چای یا بنزوییل پراکسید برای پوست صورت خود استفاده کنید.

استفاده طولانی مدت از وازلین ممنوع

برای اینکه رطوبت پوستهای خشک بسیار حفظ شود میتوان از وازلین کمک گرفت. برای  جای گزیدگی و بریدگی ها میتوان از وازلین استفاده کرد. اما استفاده طولانی و مداوم از وازلین باعث ایجاد یک لایه ضخیم روی پوستتان میشود و پوست را لک دار و خشک میکند.

آب داغ

آب داغ منافذ پوست را باز میکند و میتواند التهاب و عفونت در فرد ایجاد کند. در زمستان بهتر است برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کرد نه آب داغ

جوش شیرین

خیلی ها به جای لایه بردار از جوش شیرین استفاده میکنند که خوب نیست . پوست شامل لایه ای است که اسیدی میباشد و چربی پوست را محافظت میکند. جوش شیرین به این لایه مفید پوست صدمه میزند و تعادل چربی را در پوست از بین میبرد و باعث خشک شدن پوست میشود.

الکل

این ماده که برای ضدعفونی به کار میرود اگر برای پوست صورت استفاده شود باعث ایجاد التهاب میشود. از الکل نباید برای ضدعفونی کردن پوست استفاده کرد.

لیمو ترش

لیموترش  به خاطر اسیدی بودنش میتواند باعث تحریک پوست شود و اگزمای پوست را به دنبال دارد.

آب اکسیژنه

برای ضدعفونی کردن زخم ها از آب اکسیژنه یا همان پراکسیدهیدروژن استفاده میشود اما چون این ماده خورنده است نباید به طور مستقیم از آن استفاده شود زیرا باعث تاول زدن هم میشود.

تافت یا اسپری مو

برای تثبیت آرایش روی پوست به هیچ وجه نباید از تافت استفاده کرد زیرا برای چشم به شدن تضر است ، بیماری تنفسی ایجاد میکند و برای پوست هم ضرر دارد. برای زدن تافت به موها نیز صورت باید پوشیده شود تا به صورت نپاشد و چشم ها باید بسته شود.

شکر

شکر و نمک هر دو پوست را خشک میکنند برای لایه برداری طبیعی برای قسمت های مختلف بدن میتوان از شکر استفاده کرد. از شکر به هیچ عنوان روی لب ها استفاده نکنید همجنین لوسیونهایی که حاوی شکر هستند را بر روی پوست خود نمالید.

لایه برداری با مواد
مالیدن این ده ماده خوراکی معروف روی پوست ممنوع است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا