آرایش و زیبایی

ماسک‌های خانگی به جای بوتاکس؟

 

برخی از ماسک‌ها می‌توانند پوست را سفت‌تر کنند مثلا اگر از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنیم پوستمان کشیده‌تر می‌شود.

پروین متوسلین متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ماسک‌های خانگی افزود: ماسک‌‌های طبیعی و خانگی خوب هستند اما حتما باید توجه شود که اینها می‌تواند حساسیت‌زا هم باشند خصوصا برای کسانی که مستعد اگزما یا حساسیت‌های کوچک، کهیر و این قبیل مشکلات آلرژیک هستند، چون این ماسک‌ها ممکن است باعث ایجاد و یا تشدید حساسیت شود.

 

وی اظهار داشت: برای پی بردن به داشتن و یا نداشتن حساسیت به ماسک‌های میوه‌ای خانگی ابتدا کمی از آن را روی پوست امتحان کنید و سپس کاملا استفاده نمایید.

 

دکتر متوسلین در ادامه با اشاره به ماسک‌های خانگی توصیه شده، تصریح کرد: ماسک‌های خانگی مختلفی می‌توان استفاده کرد و در کتاب‌ها به طور قطع اشاره نشده که کدام ماسک خوب و کدامیک بد است اما با توجه به تجربیاتی که وجود دارد می‌توان گفت ماسک‌هایی که حاوی عسل و یا حاوی زرده تخم مرغ است می‌تواند در جوانسازی و شادابی پوست موثر باشد و نوع میوه‌ی مورد استفاده در ماسک‌ها بسته به اهداف مصرف شامل جوانسازی یا رفع لک‌های پوستی یا بستن منافذ پوست و … فرق دارد.

 

وی بیان کرد: برای کسانی که پوست خشک و حساس دارند ماسک خیار و افرادی که دارای پوست‌های آکنه‌ای یا اسیدی هستند ماسک کیوی، پرتقال و یا لیمو مناسب است.

 

این متخصص پوست عنوان کرد: کرم‌هایی که حاوی مواد بوتاکس‌اند و حتی ماسک‌های خانگی به ویژه ماسک موز که بیشتر برای پوست‌های چرب و جوانسازی و بستن منافذ هستند نمی‌توانند جای بوتاکس عمل کنند و روی عضله اثر گذارند.

 

وی خاطرنشان کرد: بوتاکس سم ضعیف شده است که مستقیما به داخل عضله تزریق می‌گردد و عضله را فلج می‌کند و از هیچ چیز سطحی‌ حتی کرم‌های استاندارد ساخته شده در محصولات آرایشی و بهداشتی نمی‌توان انتظار اثرات شدید بوتاکس را داشت بنابراین ماسک‌های میوه‌ای نمی‌توانند جایگزین بوتاکس شوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا