آرایش و زیبایی

ماسك‌هاي خانگي براي موهاي سوخته و وز شده!

در كنار تمام مراقبت‌ها و رژيم‌هاي غذايي براي داشتن موهايي سالم و زيبا استفاده از ماسك‌هاي طبيعي با روش‌هاي خانگي تاثير شگفت‌انگيز ديگري دارد. اين ماسك‌ها براي سلامت موهاي آسيب ديده شما گردآوري شده است

ماسك كره
يكي از بهترين و ساده‌ترين راه‌حل‌هاي تقويت موهاي وز شده آغشته كردن آن به كره است. كره كه از محصولات لبني پرطرفدار است، خاصيت‌ فراواني براي تغذيه موهاي آسيب ديده شما دارد. پس بنا به حجم موهاي‌تان مقداري كره را كه از قبل از يخچال خارج كرده ايد به موها زده و با استفاده از كلاه مخصوص به مدت نيم ساعت بپوشانيد و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبكشي كنيد.

ماسك روغن بادام و زيتون
تركيب استثنايي روغن بادام شيرين و زيتون و قرار گرفتن آن لابه لاي موها به رفع خشكي و آسيب موها كمك ويژه‌اي مي‌كند. پس اين روغن‌ها را تركيب كرده و بعد از ماساژ موها با آن كلاه و حوله گرمي را به مدت 30 دقيقه روي سر قرار دهيد. اين بار هم بعد از نيم ساعت سرتان را با شامپو بشوييد. این ماسک یکی از موثرترین  ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده  شما را مثل روز اول درخشان و زیبا می کند.

تركيب شامپو با تخم مرغ
 تنها ماده‌اي كه پروتئين را به صورت مستقيم به موهاي شما منتقل مي‌كند تخم مرغ است. اين راه‌حل ساده و ارزان‌قيمت بهترين روش براي درمان موهاي وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها است. براي اين كار هفته‌اي يك بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ تركيب كرده و بعد از آغشته كردن، موها را ماساژ و بعد از 5 دقيقه آن را از روي موهاي خود بشوييد.

معجزه سركه سيب
همه ما مي‌دانيم كه روغن زيتون و سركه سيب هر كدام چه خواص بي‌اندازه‌ مفیدی در ترميم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراين براي استفاده از اين ماسك معطل نكنيد. يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با دو قاشق غذا خوري روغن زيتون و سه عدد سفيده تخم‌مرغ مخلوط كنيد و ماسك به دست آمده را به مدت سي دقيقه روي موها بگذاريد. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانيد تا تركيبات ماسك بهتر به خورد موهاي‌تان برود.

سیب سبز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا