اجتماعی

ماده مخدر شیشه و عوارض آن

مدت 20 سال است که شیشه وارد ایران شده است. شیشه فرد دچار تخریب روحی میکند. شیشه دارای قیمت بالایی میباشد. شیشه از موادی است که دو ساله آدم را از پا در می آورد. شیشه چه اصل باشد چه تقلبی باشد آدم را تباه میکند. شیشه حاوی ماده ای است که توهم زا میباشد. برخی افراد برای شب بیدار ماندن از شیشه استفاده میکنند. برخی به اشتباه تحت تاثیرر تبلیغات فکر میکنند شیشه چربی سوز است یا مثلا چین و چروک را برطرف میکند و فریب میخورند.

80 سال پیش شیشه از کشور ژاپن و آلمان به نقاط دیگر جهان فرستاده شد. وقتی شیشه به ایران وارد شد کسی راجع به آن آگاهی نداشت. به بهانه چربی سوز بودن خیلی از افراد را به سمت خود کشاند ، البته آن موقع کسی نمیدانست این ماده اعتیاد آور است. وقتی شیشه وارد ایران شد قاچاقچیان این شایعه را در بین مردم راه انداختند که شیشه باعث درمان اعتیاد میشود. زیرا محرک است. خیلی از افرادی که تریاک مصرف میکردند با شنیدن این موضوع به سمت شیشه رفتند. شیشه وابستگی روحی در فرد ایجاد میکند که این خودش فرد را به سمت کشندگی سوق میدهد.

ساختار شیشه چیست؟
اسم اصلی شیشه کریستال دی متامفتامین هیدروکلراید میباشد. شیشه در روزهای ابتدایی مصرف انرژی دو چندانی به فرد میدهد. شیشه از آمفتامین  ساخته شده است که آمفتامین خودش محرک اعصاب است. قبل از شیشه ، قرص اکستازی وارد بازار شد که از آمفتامین ساخته میشد.

قیمت شیشه چقدر است؟

ابتدای کار شیشه خیلی گران بود. درست کردن شیشه هم کار آسانی نبود. در نتیجه تعداد افرادی که به شیشه اعتیاد داشتند زیاد نبود. افراد اکثرا در مهمانی ها  شیشه را مصرف میکردند چون میخاستند خواب از سرشان بپرد. پس از مدتی شیشه تقلبی با قیمت پایینی به بازار وارد شد. عوارض ناشی از این شیشه های تقلبی به سرعت زیاد شد.

پس از مشاهده آثار شیشه مردم راجع به آن تا حدودی آگاهی پیدا کردند و فهمیدند چربی سوز بودن ، افزایش تمرکز و برطرف کردن چین و چروک دروغ هایی است که قاچاقچیان بین مردم پراکنده کرده اند.

شیشه چگونه مصرف میشود؟

شیشه شبیه کریستال واقعی است و بدون بو میباشد. شیشه میتواند به شکل زیرزبانی ، تزریق، سیگار، شیا و ،خوراکی استفاده شود.بدترین شکل مصرف شیشه  تزریقی و سیگاری است زیرا کل سیستم بدن را به هم میریزد.

مصرف شیشه چه عوارضی دارد؟

شیشه فعالیت های مرکزی سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار میدهد. مرگی که بواسطه مصرف شیشه آدم به آن دچار میشود از هروئین بدتر است. از عوارض مصرف شیشه میتوان به دو قطبی شدن، پارانویا، توهم زدن و اسکیزوفرنی اشاره کرد. شیشه با نازک کردن رگهای مغزی باعث ایجاد سکته میشود.

نشانه های فرد مصرف کننده شیشه چیست؟

افزایش سرعت تنفس،بیش از حد صحبت کردن ،حالت تهوع،خشکی دهان،تعرق بیش از حد،لاغر شدن، از بین رفتن دندان ها،پرخاشگری،بزرگ شدن مردمک چشم،، توهم، ترس از تحت تعقیب بودن و بدبینی و …. از عوارض مصرف شیشه است.

شیشه چگونه درمان میشود؟

کنار گذاشتن شیشه بسیار سخت است. زیرا فرد باید بعد روحی و بعد جسمی خود را درمان کند که بعد روحی آن بسیار سخت است. فردی که با مصرف شیشه دچار مشکلات روانی شده حتی پس از درمان هم ممکن است تا آخر عمر تیک های عصبی زمان مصرفش بگیرد.

شیشه و عوارض مصرف آن

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا