حوادث

ماجرای قتل آتشین مجری تلویزیون

اختلافات خانوادگی، مهم‌ترین انگیزه جوان ۳۳ساله برای انتقام‌جویی آتشین از خانواده همسرش بود.

همشهری آنلاین: اختلافات خانوادگی، مهم‌ترین انگیزه جوان ۳۳ساله برای انتقام‌جویی آتشین از خانواده همسرش بود.

در این حادثه که در یکی از روستاهای نوشهر رخ داد، 4نفر ازجمله مجری معروف صدا و سیما در انفجار ویلا و شعله‌های آتش جان باختند.بامداد هفتم فروردین امسال، زمانی که ساکنان ویلایی در روستای دزدک در 15کیلومتری شهرستان نوشهر در خواب بودند، داماد این خانواده از تهران راهی نوشهر بود تا نقشه شومی را که در سر داشت عملی کند. او که یک گالن 4لیتری بنزین تهیه کرده بود، با سرعت از جاده هراز می‌گذشت و در بین راه مدام نقشه‌ای را که در سر داشت مرور می‌کرد.

انفجار مرگبار

حدود ساعت 5صبح بود که ساکنان روستا با شنیدن صدای انفجاری، از خانه‌های خود بیرون آمدند و با دیدن شعله‌های آتش که یک ویلا را در برگرفته بود، به کمک ساکنان آن شتافتند. در داخل ویلا 11نفر که برای گذراندن تعطیلات از تهران راهی نوشهر شده بودند، حضور داشتند که همگی آنها در داخل ساختمان گرفتار شده بودند.

درحالی‌که تلاش مردم روستا برای نجات ساکنان ویلا ادامه داشت، ماجرا به پلیس و آتش‌نشانی گزارش شد و ساعتی بعد، با کمک امدادگران و همسایه‌ها شعله‌های آتش مهار شد و مجروحان حادثه که از مرگ حتمی نجات یافته بودند، به بیمارستان انتقال یافتند اما در این میان 4نفر از ساکنان ویلا ازجمله دکتر افخم‌السادات حسینی، مجری و کارشناس معروف صدا و سیما و همسروعروسش جانشان را از دست دادند.

جنایت برنامه‌ریزی شده

طولی نکشید که مشخص شد این حادثه عمدی بوده و ساکنان ویلا قربانی جنایتی از پیش طراحی شده بودند. کیومرث حمزه صورتی، دادستان نوشهر در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: از ساعت 7صبح و با حضور محمد نجارصادقی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب نوشهر در محل حادثه، تحقیقات پلیسی و قضایی برای کشف راز این جنایت شروع شد. در بررسی‌های نخست مشخص شد که عامل آتش‌سوزی، پس از ورود به حیاط ویلا، در ورودی ساختمان را با استفاده از قفل کامپیوتری و همچنین زنجیر موتور بسته بود تا کسی نتواند از ساختمان خارج شود.

وی سپس شلنگ گاز را بریده و به داخل ساختمان انداخته بود تا فضای داخل خانه را گاز پر کند. عامل حادثه پس از این اقدام شروع به پاشیدن بنزین به داخل ویلا و نقاط مختلف آن کرده و در نهایت نیز آنجا را آتش زده و متواری شده بود.وی ادامه می‌دهد: وجود گاز در داخل خانه باعث وقوع انفجار شده و همین باعث شده بود که 4نفر از ساکنان ویلا در همان لحظات اولیه جانشان را از دست بدهند.این افراد افخم السادات حسینی(مجری تلویزیون) و همسر وی و عروس آنها بودند که به همراه پدر صاحب ویلا جان باختند اما 7نفر دیگر با کمک مردم و آتش‌نشانان نجات یافتند و به بیمارستان منتقل شدند.

داماد انتقام‌جو

با مشخص شدن عمدی بودن حادثه، تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت شروع شد. دادستان نوشهر می‌گوید: صاحب ویلا زن جوانی بود که اعتقاد داشت عامل آتش‌سوزی، شوهر سابق او بوده است. این زن 10سال پیش با مردی ازدواج کرده بود اما پس از سال‌ها زندگی مشترک، به‌خاطر اختلافاتی که داشتند، خرداد سال 92به‌صورت توافقی از هم جدا شدند.

براساس این توافق، ویلایی که آنها در روستای دزدک داشتند به زن جوان رسید اما پس از جدایی آنها، شوهر سابق مدام همسرش را تهدید می‌کرد که هر طوری شده ویلا را از او پس می‌گیرد. حتی بقیه کسانی که از حادثه جان سالم به در برده بودند نیز حرف‌های صاحب ویلا را تأیید کردند و همه مدعی شدند که داماد سابق خانواده، عامل این جنایت است.

با این اطلاعات بود که دستور بازداشت او صادر شد و مأموران با نیابت قضایی راهی تهران، جایی که مرد جنایتکار در آنجا زندگی می‌کرد، شدند.

کیومرث حمزه صورتی ادامه می‌دهد: مأموران با شناسایی محل زندگی مهدی در تهران، با هماهنگی قضایی آنجا را محاصره و این مرد را نهم فروردین‌ماه در یک عملیات ضربتی در داخل آپارتمانش دستگیر کردند. او بلافاصله به نوشهر منتقل شد و پس از حضور در مقابل بازپرس پرونده به جنایت اعتراف کرد.

نقشه حساب شده

مهدی در اعترافات خود گفت: از وقتی از همسرم جدا شده بودم، از او و خانواده‌اش کینه به دل داشتم چرا که خانواده‌اش را هم در جدایی‌مان مقصر می‌دانستم. برای همین تصمیم گرفته بودم هر طوری شده از آنها انتقام بگیرم. می‌دانستم که آنها در تعطیلات نوروز به همان ویلایی می‌روند که همسرم به‌عنوان مهریه گرفته بود. برای همین با یک دستگاه ال 90راهی آنجا شدم تا نقشه‌ام را عملی کنم. من قصد انتقام‌جویی از همسرم و خانواده‌اش را داشتم اما در این میان خانواده مجری صدا و سیما که از بستگان آنها بودند به همراه پدرزن سابقم کشته شدند.

دادستان نوشهر می‌گوید: پس از اعترافات مرد جنایتکار، برای او قرار بازداشت موقت صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد. وی با تشکر از بازپرس پرونده، سرهنگ کرمانی رئیس پلیس نوشهر و سرهنگ زال‌نژاد رئیس اداره آگاهی این شهر که در کمتر از 72ساعت توانستند عامل جنایت را دستگیر کنند، خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده در چارچوب قانون ادامه دارد و جنایتکار به سزای عملش خواهد رسید.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا