پزشکی و سلامت

لیفت پستان / عملی مورد درخواست برای خانم ها

لیفت پستان / عملی مورد درخواست برای خانم ها

لیفت پستان / عملی مورد درخواست برای خانم ها

ليفت پستان عمل مورد درخواست خانمهايي است که حجم مناسبي از نسج سينه را دارند و نياز به کاهش حجم يا افزودن به حجم سينهها را ندارند؛ ولي از افتادگي سينهها رنج ميبرند و اکثرا مشکل غيرقرينگي هم در اين افراد شايع است.

عمل جراحي ليفت پستان از نظر تکنيک بسيار شبيه به جراحي کوچککردن پستان است و خط برش اين عمل از برش دور نوک سينه تا برش نوک سينه تا زير سينه متفاوت است؛ لذا جوشگاه دائمي و اختلال در حس نوک سينه باز از نتايج غيرقابل اجتناب اين جراحيها محسوب ميشود.رضايتمندي اين اعمال جراحي هم بسيار بالاست؛ ولي ماندگاري آن تا حدي بستگي به کيفيت نسج و قوام پوست فرد دارد و احتمال افتادگي مجدد وجود دارد که البته محدود است.

لیفت پستان / عملی مورد درخواست برای خانم ها

نکته قابل ذکر در تمام جراحيهاي پستان نياز به معاينة دقيق، مشاهده واقعگرايانه، درنظرگرفتن حجم کلي توده بدني (BMI) و بررسي کامل قبل از عمل از نظر تودههاي پستاني و احتمال سرطان تشخيص داده نشده است.

مواردي از تشخيص سرطان مراجعه کردهاند که به علت عدم انجام اقدامات تشخيصي قبل از عمل يا حتي در نمونه آسيبشناسي بعد از عمل تشخيص داده شده و منجر به شوک روحي شديدي براي بيمار شده است.

انجام تستهاي غربالگري بعد از جراحيهاي پستان هم بدون اشکال، از يکسال بعد از عمل جراحي امکانپذير است. از خانمهايي که پروتز سينه دارند ماموگرافي بايد با مانورهاي اضافهاي انجام شود؛ ولي قابل انجام است. هيچکدام از جراحيهاي زيبايي سينه ريسک بدخيمي را زياد نميکند و خطري براي فرد ايجاد نميکند؛ حتي تحقيقات جديد نشان داده پروتز سينه ممکن است ريسک سرطان را کم کند.کوچککردن پستانهاي بزرگ هم ريسک  ابتلا را تا حدي کاهش ميدهد.

لیفت پستان / عملی مورد درخواست برای خانم ها

در نهايت بايد به طور خلاصه گفت که جراحي پستان يک جراحي دقيق، نيازمند مشاهده و دقت کافي، بررسي کامل قبل از عمل و انجام عمل در اتاق عمل مجهز است. ريسک سرطان سينه در هيچکدام از انواع جراحيهاي پستان زياد نمي شود و غربالگري هم دچار مشکل نخواهد شد؛ ولي به هرحال عوارض غير قابل اجتناب اين اعمال جراحي را بايد آگاهانه دانست و با توقعات واقعي به انجام آنها اقدام کرد.

لیفت پستان / عملی مورد درخواست برای خانم ها

نویسنده : دکتر مریم طباطبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا