خانواده

قاتلـان ميل جنسي را بشناسید

 

شفا آنلاين-عوامل رواني و جسماني زيادي هستند که مي‌توانند روابط زناشويي را مختل کنند. اين عوامل قاتلان خاموش ميل جنسي هستند. براي حفظ سلامت روابط زناشويي نکته‌هاي دکتر وستماير، يکي از برترين مشاوران روابط زناشويي در ايالات متحده را به خاطر بسپاريد…

استرس: در فعاليت‌هاي شغلي و تحصيلي، گاهي استرس مي‌تواند باعث عملکرد بهتر شود ولي در مورد روابط زناشويي کاملا برعکس است. استرس‌هاي شغلي، مشکلات مالي، بيماري اعضاي خانواده و ديگر عوامل استرس‌زا همگي مي‌توانند ميل جنسي را کاهش دهند.

اختلافات حل نشده: گاهي بعضي اختلافات زناشويي حل نشده باقي مي‌مانند و به ظاهر فراموش مي‌شوند ولي واقعيت اين است که آنها در ناخودآگاه شما باقي مانده‌اند و بر روابط زناشويي اثر منفي مي‌گذارند. به‌خصوص زن‌ها بيشتر از مردها ذهنشان با مسائل حل‌نشده درگير است. بهتر است بنشينيد و حرف‌هاي دلتان را بزنيد.

اعتمادبه‌نفس: اگر از ظاهر خودتان راضي نباشيد، نمي‌توانيد رابطه خوبي برقرار کنيد. يکي از بهترين راه‌حل‌ها ورزش کردن است. داشتن اندام متناسب به‌خصوص در خانم‌ها باعث اعتمادبه‌نفس بيشتر مي‌شود. ورزش علاوه بر اينکه وزن شما را کنترل مي‌کند باعث بهبود جريان هورمون‌ها مي‌شود و انرژي شما را افزايش مي‌دهد. سعي کنيد به همسرتان هم با گفتن جملات مثبت اعتمادبه‌نفس بدهيد. به او ثابت کنيد که در نظر شما زيباترين است.

رژيم غذايي: مصرف بيش از حد چربي‌هاي اشباع‌شده نه تنها باعث افزايش کلسترول مي‌شود روابط زناشويي را هم مختل مي‌کند. در عوض مصرف غلات، ميوه‌جات، سبزيجات، گردو و روغن زيتون مفيد است.

مادر و پدر بودن: مادر يا پدر بودن به‌خودي خود باعث از بين‌رفتن روابط زناشويي نمي‌شود اما گرفتاري‌هاي مربوط به بچه‌ها، خصوصا نوزادان باعث مي‌شود زن و شوهر از همديگر غافل شوند و همه وقتشان را صرف بچه کنند. اگر فرزندتان تازه به دنيا آمده سعي کنيد زماني که خواب است براي همسرتان وقت بگذاريد.

الکل و مواد مخدر: برخلاف تفکر رايج غربي، نوشيدن الکل يا مصرف مواد مخدر اثر مثبتي در اين باره ندارد و فقط مي‌توانند بي‌بندوباري و رفتارهاي پرخطر را افزايش دهند. علاوه بر اين، مي‌توانند باعث کاهش تمايلات شوند و تاثير منفي آنها بر روابط زناشويي ثابت شده است.

چاقي: اضافه وزن زياد مي‌تواند باعث از بين رفتن عملکرد افراد در روابط زناشويي شود. دليل آن کاملا مشخص نيست ولي اين را مي‌دانيم که چاقي باعث کاهش اعتمادبه‌نفس، افسردگي، بيماري‌هاي جسمي و از دست دادن انرژي مي‌شود.

کم‌خوابي: اگر صبح‌ها خيلي زود بيدار ‌شويد و شب‌ها دير به رختخواب برويد يا دچار مشکل بي‌خوابي باشيد، به‌طور حتم در روابط زناشويي مشکل پيدا خواهيد کرد. کم‌خوابي باعث مي‌شود هميشه احساس خستگي کنيد و بي حوصله باشيد.

داروها: داروهاي بسياري هستند که روابط زناشويي را مختل مي‌کنند؛ از جمله برخي داروهاي ضدافسردگي، ضدفشار خون، آنتي‌هيستامين‌ها، قرص‌هاي ضدبارداري و داروهاي شيمي‌درماني. يادتان باشد سرخود نمي‌توانيد دارو را قطع کنيد ولي بهتر است موضوع را با پزشکتان در ميان بگذاريد.

نبود صميميت: رابطه زناشويي بدون صميميت عاطفي بي‌فايده است. سعي کنيد اوقات بيشتري را با همسرتان بگذرانيد و به هم نزديک‌تر شويد. حرف بزنيد و به هم آرامش بدهيد. اگر صميميت واقعي نباشد روابط زناشويي هم به مرور زمان از بين مي‌رود.

عوامل رواني و جسماني زيادي هستند که مي‌توانند روابط زناشويي را مختل کنند. اين عوامل قاتلان خاموش ميل جنسي هستند. براي حفظ سلامت روابط زناشويي نکته‌هاي دکتر وستماير، يکي از برترين مشاوران روابط زناشويي در ايالات متحده را به خاطر بسپاريد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا