اجتماعی

فوتی‌های آنفلوانزا H1N1 در کرمان به 16 نفر رسید

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر تعداد موارد مرگ ناشی از بیماری آنفلولانزا در استان کرمان به حدود 16 مورد طی یک و نیم ماه گذشته رسیده است که تقریبا همه آنها مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوذر نخعی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: ابتلا به آنفلوانزای H1N1 موضوع جدیدی نیست که در کشورهای دیگر رخ ندهد. این بیماری از فروردین سال 1388 به صورت پاندمی (عالم گیری) آغاز و در اقصی نقاط دنیا، هر ساله در فصول سرد خود را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه آنفلوانزا در آمریکا در هر سال بین 5 تا 20 درصد مردم را مبتلا می‌کند و هر ساله 3000 تا 49000 نفر به علت این بیماری فوت می‌کنند، تصریح کرد: در کرمان به نظر می‌رسد شدت بیماری در افراد مبتلا که دچار بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های تنفسی مزمن و بیماری‌های قلبی هستند بیشتر بوده است و این امر سبب شده تعداد موارد بستری کمی بیش از سال‌های قبل باشد.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در حال حاضر تعداد موارد مرگ ناشی از بیماری آنفلولانزا در استان کرمان به حدود 16 مورد طی یک و نیم ماه گذشته رسیده است که تقریبا همه انها مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن بوده‌اند.

 

نخعی خاطرنشان کرد: تاکنون در کرمان حدود 100 بیمار در بیمارستان‌های سطح شهر بستری شده‌اند که آمار نگران کننده‌ای نیست.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا