پزشکی و سلامت

عوارض گذاشتن بطری پلاستیکی در یخچال

عوارض گذاشتن بطری پلاستیکی در یخچال

همه ما عادت داریم به محض خالی شدن بطری نوشابه، بطری دلستر ، بطری شیر و .. از آنها استفاده کنیم . درون این بطری های پلاستیکی آب میریزیم و در یخچال میگذاریم یا این بطری های پلاستیکی را برای یخ زدن در فریزر قرار میدهیم.

توصیه پزشکان این است که به هیچ عنوان بطری های آب معدنی، بطری های نوشابه و دلستر و … را نه در فریزر نه در یخچال نگه ندارید و برای مصرف مجدد از آنها استفاده نکنید. جالب است بدانید این بطری های پلاستیکی از مواد شیمیایی خطرناک درست میشوند و سلامتیتان را میتواند به خطر بیندازد.

به گفته مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده مداوم از بطری های پلاستیکی منجر به سرطان میشود. این مدیر گروه گفت باید برای نگه داشتن مایعات از بطری هایی استفاده کرد که لایه محافظ داشته باشند.

دکتر احمدرضا درستی میگوید: بطری‌های پلاستیکی را به صورت مداوم در معرض گرما و یا در فریزر قرار ندهید.برای اینکه نوشیدنی را گرم یا سرد نگه دارید باید از بطری های پلاستیکی که لایه محافظ دارند بهره برد.

مضرات استفاده از بطری پلاستیکی چیست؟

افرادی که از بطری های پلاستیکی با لایه محافظ استفاده میکنند باید تاریخ اعتبارش را در نظر بگیرند. خاصیت نگه دارندگی این بطری بعد از اتمام انقضایش از دست میرود. افراد نباید از بطری های پلاستیکی آبمیوه، آب معدنی و نوشابه برای نگه داشتن مایعات استفاده کنند زیرا به سلامتیشان آسیب میزنند و این عمل باعث آزاد شدن سمی مضر  و  قوی برای بدن از بطری پلاستیکی میشود .این سم دیوکسین نام دارد که سرطان زا است.
استفاده از بطری های پلاستیکی و قرار دادن مداوم آن در برابر سرما و گرما باعث میشود لایه حفاظتی از بین برود و مواد پلاستیکی به محتوای درون بطری وارد بشود.

عوارض استفاده از بطری های پلاستیکی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا