پزشکی و سلامت

عوارض شیر خوردن چیست؟

عوارض شیر خوردن چیست؟

شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامینD میباشد. آیا همیشه خوردن شیر مهم است؟ ما در مطلب زیر میخواهیم به آسیب هایی که از خوردن شیر به بدن میرسد صحبت کنیم. با این که شیر یک نوشیدنی سالم به نظر میرسد اما آسیب هایی هم در پی دارد.

طبق تحقیقات کارشناسان نروژی شیر احتمال ابتلا به سرطان سینه را در بانوان زیاد میکند. یعنی شیر پتانسیلی قوی برای ایجاد سرطان پستان دارد. میانگین مصرف شیر  در سوئد،ایالات متحده، فنلاند ،کانادا و انگلستان از سایر کشورها بالاتر است و به سه لیوان در روز میرسد. در این کشورها که مصرف شیرشان بالاتر است آمار ابتلا به سرطان سینه در زنان بالاتر از زنان کشورهایی است که کمتر شیر مصرف میکنند. از جمله کشورهایی که کمتر شیر مینوشند کشور چین است.

محققان رابطه ای مستقیم بین مصرف شیر و ابتلا به سرطان پیدا کردند. عوامل دیگری نظیر استرس، عدم رعایت نظافت شخصی،استعمال دخانیات،مصرف کم میوه و سبزیجات، اضافه وزن،مصرف پروتئین های پرچرب  مثل گوشت قرمز و کاهش مصرف غذاهای دریایی مانند ماهی های روغنی در ابتلا به سرطان سینه موثرند.

گارشناسان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه در بانوان به آنها پیشنهاد میکنند در عین اینکه شیر را به میزان کافی بنوشند از دیگر محصولات لبنی مثل پنیر کم چرب، شیر و ماست استفاده کنند.

در صورت مصرف کم لبنیات بیماریهایی مثل پوکی استخوان ظاهر میشوند. زیرا لبنیات بهترین منبع برای کلسیم میباشند. محققان برای اینکه از عوارض جانبی مصرف لبنیات بکاهند به خانم ها میگویند به طور منظم ورزش کنند،شیرینی کم مصرف کنند ومیوه ها و سبزیجات را در رژیم غذاییشان بگنجانند

عوارض خوردن شیر چیست؟

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا