روانشناسی

علت بی حوصله شدن چیست؟چرا بی حوصله میشویم؟

علت بی حوصله شدن چیست؟چرا بی حوصله میشویم؟

در کاهش یا افزایش بی حوصلگی و دلتنگی عواملی می‌تواند موثر باشد که در زیر به برخی از آنها می‌پردازیم:
1-یکنواختی
2-نایکنواختی (عدم توافق و تجانس بین افکار و اندیشه‌های خودمان با کسانی که مراوده داریم، صحبت می‌کنیم، کار می‌کنیم، زندگی می‌کنیم و هرگونه ناهماهنگی و عدم درک کسل کننده دیگر).
3-ویژگی‌های فردی و درونی
4-ویژگی‌های فیزیکی و جسمانی
5-شتاب و عجله در انجام کار:عجله در هر کار و در هر زمینه‌ای، از عوامل بسیار موثر در بی حوصلگی است، بیایید آرام و بی دغدغه، شتاب‌ها و شادی‌های زندگی را یکی پس از دیگری و با حوصله تمام، پشت سر بگذاریم.
6-وضعیت و جایگاه اجتماعی فرد: اگر فرد توانسته باشدبه پایگاه و موقعیت مورد نظر و دلخواه خود دست یابد، طبعاراحت‌تر و عمیق تر به مسائل و موضوعات اطراف خود می‌پردازد.
7-وضعیت و موقعیت اقتصادی فرد ‌ نیز از علل پر اثر و تعیین کننده در میزان و نوع بی‌حوصلگی در افراد است، هرچه اطمینان خاطر از گذران زندگی و تامین معاش و سرپناه بیشتر و بیشتر باشد، آرام بودن و صبوری نیز بیشتر می‌شود.
8-وضعیت و موقعیت مکانی و ظاهری و ابزاری خانه، کوچه و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، اثرات کاملا مستقیم و معناداری بر ‌بی حوصلگی‌ ‌ یا ‌پر حوصلگی‌ افراد دارد، (هرچه خانه و کوچه و محله آرام‌تر، کم سر وصداتر، منظم‌تر و تمیزتر باشد حتما حوصله‌ها نیز قوی‌تر و بیشتر خواهند شد).
از جمع بندی تمامی موارد ذکر شده، می‌توان به این نتیجه دست یافت که علت العلل بی حوصلگی و  کم حوصلگی در بی انگیزه بودن نهفته است و در این میان، بدترین نوع بی حوصلگی زمانی است که حالت مزمن و همیشگی به خود می‌گیرد که در این صورت روزگار آدم را سیاه می‌کند.

علت بی حوصلگی چیست؟
بی حوصلگی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا