پزشکی و سلامت

علائم کمبود روی در بدن چیست؟

علائم کمبود روی در بدن چیست؟

کمبود روی چه نشانه هایی دارد؟ از کجا بفهمیم کمبود روی داریم؟ تغییراتی که در بدن به دلیل کمبود روی رخ میدهد چیست؟ کمبود روی در بدن چه مشکلاتی را ایجاد میکند؟

اگر به دنبال پاسخ سوالات بالا هستید با ما در زیر همراه باشید.

ماده معدنی روی،  روی سلامت بدن تاثیر زیاد و حتی نقش حیاتی دارد. مصرف زیاد روی هم مشکلاتی را ایجاد میکند از جمله: استفراغ، ناراحتی های گوارشی مثل اختلال روده و کهیر

کمبود روی هم میتواند سلامت بدن را تهدید کند. حتی اگر روی در بدن به میزان کمی هم از مقدار نرمالش کمتر شود آسیب هایی جدی به فرد میرساند.

طبق گزارشات سازمان سلامت جهانی، 1/3 مردم جهان دچار مشکل کمبود روی هستند. کمبود روی در ده درصد بیماری‌های گوارشی، 16 درصد بیماری‌های دستگاه تنفسی و 18 درصد اختلالات مربوط به مالاریا دخیل میباشد.

 

نشانه های کمبود روی چیست؟

 

کمبود روی سبب آسیب اعضای داخلی ، التهاب و مرگ انسان میشود. به دلیل اینکه کمبود روی هیچ نشانه ی اولیه ای ندارد اصولا فرد زمانی کمبود روی را در بدنش میفهمد که دیر شده است.

نشانه های طاهری کمبود روی در بدن عبارتند از: نازک شدن تارهای موی سر ، عملکرد ضعیف دستگاه عصبی و کهیر و آکنه در صورت

یکی از کارهای لوزالمعده این است که باعث انتقال روی به دستگاه گوارش میشود و میزان روی را کنترل میکند. وقتی روی یکی از اعضای بدن کم شود لوزالمعده باعث کاهش ترشح روی میشود.

اشتها با کمبود روی کاهش میبابد. برای اینکه آنزیم های بدن به درستی کارشان را انجام دهند به روی نیاز دارند. اختلال در دستگاه گوارش در اثر کمبود روی ایجاد میشود. کم شدن اشتها ممکن است به دلیل انباشته شدن غذا در دستگاه گوارش و هضم نشدن آن باشد.

طبق گفته موسسه ملی تحقیقات سلامت، همه افراد  میبایست هر روز  8 تا 11 میلی‌گرم روی استفاده کند.  منابع سرشار از روی عبارتند از: حبوبات پخته شده مثل نخود،عدس و لوبیا،  گوشت قرمز و غذاهای دریایی

علائم کمبود روی در بدن چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا