روانشناسی

طلاق گرفتن به معنی طرد شدن نیست.

طلاق یکی از مواردی است که آدم احساس طرد شدن میکند. اصولا کسی طلاق را دوست ندارد. اما باید دانست آن طرفی که پیشنهاد طلاق را میدهد خودش هم حس طرد شدن را دارد. قبول پیشنهاد طلاق خودش حس طرد شدن به فرد مقابل را میدهد. بعضی از افراد به امید جواب منفی شنیدن به پیشنهاد طلاق آن را مطرح میکنند پس باید دانست اگر طرف مقابل هم طلاق را پذیرفت حس طرد شدن در هر دو نفر ایجاد میشود.

کنار آمدن با احساس طرد شدن:

حس طرد شدن باعث میشود همیشه آدم در خودش باشد و پی در پی به یاد گذشته بیفتد و خاطراتش را مرور میکند و همیشه به دنبال آن است که بداند چکار کرده که این انفاق رخ داده است.

چگونه طرد شدن خود را مدیریت کنیم؟

راهکارهای مدیریت طرد شدن در زیر آمده است.

طرد شدن خود را بپذیرید.

در هرگونه طلاق و جدایی حس طرد شدن معمولا به وجود می آید. حس طرد شدن اصلا خوشایند نیست. اما ما باید این مسئله را قبول کنیم. ما نباید حس طرد شدن را انکار کنیم زیرا با انکار باز هم فرقی به حالمان نمیکند.

حس طرد شدگی از زمان کودکی در ما به وجود آمده است. هنگام طرد شدن قسمت هایی از مغز فعال میشوند که با آن درد های جسمی را حس میکنیم. طردشدگی حسی نیست که با منطق و دلیل از بین رود. پس باید با آرامش با این حس کنار بیایید تا به مرور زمان کم رنگ شود.

خودتان را به هیچ وجه سرزنش نکنید

اگر دچار وسواس ذهنی نمیشوید میتوانید به منظور آگاهی از اشتباهاتتان گذشته تان را مرور کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در هر زمان میگویید مگر من چکار کردم  و پی در پی به خود سرکوفت میزنید بدانید چیزی به دست نمی آورید و به نتیجه ای هم نمیرسید.

سرزنش کردن خود باعث میشود دردهایمان بیشتر شود و سختتر بهبود پیدا کند. باید به این فکر کرد که آیا سرزنش خود دردی را از ما دوا میکند؟ باید دانست زیانی که از سرزنش به ما میرسد از سود آن بیشتر است. باید به خودتان بگویید من هرکار میشد و در توانم بود انجام دادم. سرزنش فقط دردها را بیشتر میکند.

 همسرتان هم حس طرد شدگی دارد پس شما تنها نیستید.

حس طرد شدگی شاید این حس را در شما ایجاد میکند که درحالی که شما انقدر دچار درد و رنج شده اید همسرتان با خیال راحت دارد زندگی اش را میکند. همه همسرها احساساتشان را از هم پنهان میکنند و خودشان را جلوی بقیه به بی تفاوتی میزنند در حالی که هر دو طرف آسیب روحی زیادی میبینند.

با کسانی که دوستتان دارند اوقات فراغت خود را پرکنید.

ارتباط با دوستان و افرادی که ما را دوست دارند و به آنها وابسته هستیم درد ما را آرامتر میکنند. در شرایط طردشدگی حمایت های اجتماعی خیلی در آرام شدن تاثیر دارند.

یادتان باشد اگر همسرتان شما را نمیخواهد معنایش این نیست که شما جذاب نیستید. بدانید قرار نیست در ازدواج بعدیتان هم همین اتفاق بیفتد. فکرهای آزار دهنده را از خود دور کنید.در هر طلاق عوامل زیادی منجر به جدایی میشوند. پس طرف مقابل هم در این طلاق و جدایی سهم زیادی داشته است.

سخن پایانی با افراد مطلقه:

افرادی که طلاق میگیرند توجه کنند تا زمانی که دردهای ناشی از جدایی شما فروکش نکرده اند به هیچ وجه با فرد دیگر وارد رابطه با فرد دیگر نشوید. اگر رابطه نامتناسب دیگری را آغاز کنید باز هم به شکست دچار میشوید. کنار آمدن با یک بار احساس طرد خیلی بهتر از این است که در چند رابطه طرد شویم.

حس طرد شدن پس از طلاق

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا