آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه غذای سوشی( Sushi)

Sushi

 غذای سوشی

 

مواد لازم برای سوشی

6 ورق جلبک (نوری)

برای سرو مقداری زنجبیل

2 قاشق سوپ خوری سرکه

4 عدد خیار (خلال شده)

 200 گرم برنج ژاپنی

به مقدار لازم سویاسس

مقداری واسابی  برای سرو

 2 عدد هویج (خلال شده)

150 گرم ماهی سالمون (نواری خردشده)

طرز تهیه سوشی

ابتدا برنج ژاپنی را بردارید و آن را بشویید و در یک قابلمه کوچک بریزید و روی برنج به اندازه 300 میلی لیتر آب جوش بریزید و این قابلمه را روی شعله ملایم بگذارید و اجازه دهید تا آبش کاملا از دست برود. یک کاغذ آلومینیومی روی  قابلمه قرار دهید و 10 تا 12 دقیقه روی شعله قرار دهید تا برنج بپزد. بعد از اینکه برنج پخت یک قاشق چوبی بردارید و با هم زدن برنج دانه های آن را از هم جدا کنید. نیم ساعت برنج را در دمای محیط قرار دهید تا دمایش مثل محیط شود. سرکه را به این مواد بیفزایید و هم بزنید.

رول حصیر که مخصوص باشد بردارید و رول را پهن کنید و رویش جلبک قرار دهید.( سمت براق زیر قرار بگیرد). بعد دستتان را با آب کمی خیس کنید و کمی از برنج را برداشته و روی جلبک برنج ها را پهن کنید. یک کاردک مخصوص بردارید و آن را فشار دهید تا یکنواخت شود.روی جلبک به اندازه ای برنج قرار دهید که 5 میلی متر فاصله از لبه های جلبک داشته باشد.

ماهی سالمون، هویج و خیار را روی برنج قرار بدهید. قسمت لبه خالی جلبک را با مقدار کمی آب بخیسانید و با حصیر به رول کردن سوشی بپردازید.. وقتی رول میکنید فشار دهید تا مواد فشرده شوند. با چاقوی تیز مرطوبی سوشی را با عرض 3 تا 5 سانتی متر ببرید. در ظرف دلخواه سوشی ماکی را بچینید و همراه با واسابی ،سویاسس و زنجبیل سرو کنید.
توجه کنید آب برنج سوشی باید از حالت عادی بیشتر باشد تا برنج نرم شود. اگر ماهی خام را دوست ندارید ماهی را بخار پز کنید.

 اگر بخواهید میتوانید از آووکادو بجای خیار و از مقدار ماهی دودی یا کنسرو تن ماهی بجای ماهی سالمون استفاده کنید. به شرطی که کنسرو تن ماهی بدون روغن استفاده شود.

طرز تهیه سوشی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا