آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه دسر کِرِم رُز

طرز تهیه دسر کِرِم رُز

 

مواد لازم برای دسر کِرِم رُز

گلبرگ های رُز شکری

3 قطره اسانس رُز

5 عدد زرده تخم مرغ

3/4 پیمانه شکر با دانه ریز و نرم

1/4 قاشق چای خوری وانیل

1/2 1 پیمانه شیر

1 پیمانه سرخالی مربای گل رُز

250 گرم خامه (شیرین شده)

به مقدار کافی رنگ خوراکی قرمز

5 عدد ورق ژلاتین

1/4 پیمانه آب جوش

طرز تهیه دسر کِرِم رُز

یک ظرف مناسب بردارید. درونش زرده تخم مرغ را بریزید و بوسیله همزن برقی خوب آن را هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شود. وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. همزن را روی دور تندش بگذارید و خوب مواد را مخلوط کنید بطوریکه تخم مرغ و شکر یکنواخت شده و به رنگ کرمی، غلیط وکش دار شوند

یک قابلمه بردارید و شیر را درونش بریزید و روی شعله ملایمی قرارش دهید تا شیر داغ شود. این شیر را به مخلوط اضافه کنید و مرتبا هم بزنید. این مخلوط را روی حرارت بخار آب جوش بگذارید و تا غلیظ شدن هم بزنید. سپس مخلوط را کنار بگذارید تا خنک شود.

برای جدا کردن مربای گل رز از شربتش آن را از صافی رد کنید و آن را در مخلوط کن بریزید تا مثل پوره شود. یک ظرف مناسب بردارید با همزن برقی خامه را هم بزنید تا فرم بگیرد. به خامه پوره مربا را بیفزایید و با همزن برقی خوب بزنید. رنگ خوراکی، اسانس رز را به مخلوط تخم مرغی که سرد شده افزوده و هم بزنید

قالبتان را نیم ساعت در فریزر بگذارید تا سرد شود. 5 دقیقه ورقه های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید سپس آن را دربیاورید. این ورقه ها را در قابلمه ای که شامل یک چهارم پیمانه آب جوش میباشد و روی شعله کمی قرار دارد بریزید و تا حل شدنشان هم بزنید. به مخلوط زرده تخم مرغ ژلاتین را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
قالب سرد شده را بردارید کرم را درونش بریزید و بین 10 تا 12 ساعت در یخچال قرار دهید تا کرم خودش را بگیرد. سپس از قالب کرم خارج کرده و با گلبرگ های رُز شکری تزیینش کنید.

گلبرگ های گل رُز هلندی را جدا کنید و گوشه ای بگذارید. در ظرفی یک سفیده را بریزید و با چنگال انقدر هم بزنید تا کف کند. روی گلبرگ را به کف سفیده آغشته کنید و شکر روی آن بپاشید. برای یک روز کامل گلبرگ ها را روی حوله کاغذی در سینی در جای تاریکی قرار دهید تا بخشکند. بعد از 24 ساعت آماده استفاده هستند.

طرز تهیه دسر کرم رز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا