پزشکی و سلامت

صندل های تناسب اندام به کمر آسیب می زنند

کارشناسان هشدار می دهند: صندل های تابستانی که با تبلیغات ایجاد تناسب اندام در بازار عرضه شده اند موجب وارد آوردن فشار به رباط، آسیب های ماهیچه ای و در نهایت کمر درد می شوند.

به نقل از ایرنا،اخیرا صندلی هایی در بازار عرضه شده اند که می گویند باعث تناسب اندام می شوند و می توانند باعث کاهش کمر درد شوند.

این صندل های تابستانی با تبلیغاتی مبنی بر اصلاح وضعیت بدنی، ایجاد تناسب اندام و کاهش درد کمر و تقویت ماهیچه های پا به بازار عرضه شده اند.

اما کارشناسان هشدار می دهند که این صندل ها بر خلاف تبلیغات می توانند باعث وارد آمدن فشار به رباط، آسیب های ماهیچه ای و حتی کمر درد شوند.

«لوسی مک دونالد» فیزیوتراپیست خبره و متخصص آسیب های عضلانی اسکلتی در کلینیک اختاپوس لندن می گوید: پاشنه بیشتر این صندل ها که مطابق مد روز عرضه می شوند، پایین تر از منطقه پنجه پا قرار دارد که کفی کفش ناپایدار و لرزانی به وجود می آورد؛ این کفی باعث می شود که باسن، ساق پا و عضلات ران سخت تر فعالیت کنند.

وی افزود: سایر صندل ها دارای کفی پهن و نازک هستند و همانند پای برهنه طراحی شده اند.

به گزارش از دیلی میل،فکر تولید این صندل ها این بوده است که به کاهش درد ناشی از وضعیت ضعیف بدنی در سایر قسمت های بدن کمک کنداما این متخصص آسیب های عضلانی اسکلتی می گوید که این صندل ها مشکلات زیادی برای بدن به بار می آورند و استفاده از آنها برای همه مناسب نیست.

وی گفت: استفاده از این صندل ها تنها برای درصد کمی از افراد جوان، قوی و دارای تناسب اندام مناسب است.

اما افرادی که وضعیت بدنی ضعیفی دارند و یا از مشکلات باسن و زانو رنج می برند باید از پوشیدن این صندل ها پرهیز کنند زیرا استفاده از آنها می تواند باعث بروز آسیب هایی مانند درد کمر و زانو و کشیدگی رباط ها شود.

مایکل اونیل مشاور جراح در بیمارستان پرنسس مارگارت در ویندزور انگلیس می گوید:بعضی از این صندل ها باعث می شود که ماهیچه های قسمت پایینی پا بیشتر فعالیت کنند که این افزایش فعالیت لزوما خوب نیست.

وی افزود:پوشیدن این صندل ها مانند همواره راه رفتن در سربالایی است که باعث کشیدگی بی مورد رباط ها و تاندون ها در قسمت های پایینی پا می شود و می تواند به افراد زیادی آسیب بزند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا