خانواده

سر چه مسائلی نباید با همسر بحث کرد؟

سر چه مسائلی نباید با همسر بحث کرد؟

دعوا از مسائل تلخی است که همه کم و بیش در زندگی زناشویی با آن روبه رو شده اند. اختلاف نظر سر مسائل مختلف باعث ایجاد اختلاف بین همسران میشود. خیلی از مسائل وجود دارند که واقعا ارزش دعوا ندارند. اگر شما هم با همسرتان زیاد جر و بحث میکنید در رفتار خود تجدید نظر کنید.

اگر از همسرتان کاری خواسته اید و او آن کار را فعلا نکرده است:

خیلی وقتها از همسرتان چیزی میخواهید اما با گذشت مدتی هنوز همسرتان کار مورد نظر را انجام نداده است مثلا از او میخواهید آشغالها را بیرون ببرد یا مثلا ظرف ها را شب او بشوید اما او اصلا اقدام نکرده است  این مسئله را زیاد بزرگش نکنید. خیلی از ما فراموش کاریم. قطعا همسرتان هم مواردی را از شما خواسته که شما یادتان رفته باشد که انجام دهید به دلیل نقص هایی که در ذهن ما وجود دارد فراموشکاری هم برای ما اتفاق می افتد. پس با زبان چرب و نرم این مسئله را دوباره برای همسرتان تکرار کنید.

واکنش های غیر منطقی دیگران

در صورت رفتارها واکنش های غیرمنطقی دوستان و خانواده با همسرتان دعوا نکنید زیرا رفتار دیگران به او ارتباطی ندارد. پس شما به خاطر دیگران نباید او را تحقیر کنید.تنها در صورتی میتوانید بحث کنید که دلیل محکمه پسندی برای بحث وجود داشته باشد. زیرا ممکن است حتی در جریان مسائل هم نباشد.

اختلاف در خواسته ها:

هیچ وقت دو نفر در تمام مسائل با هم هم عقیده نیستند . اختلاف نظر در مواردی به جذابتر شدن رابطه هم کمک میکند. شاید شما بخواهید در خانه بمانید و تلویزیون تماشا کنید اما همسرتان بخواهد پارک برود پس به جای دعوا با هم سازش کنید و به نظر مشترکی برسید.نباید سعی در تغییر شخصیت همسرتان کنید.

 اگر همسرتان مایل نیست به مکان یا مهمانی خاصی با شما بیاید:

مثلا اگر عروسی دوستتان است و همسرتان مایل نیست با شما بیاید به او اصرار نکنید. حتی ممکن است هیچ منطقی هم پشت کار او نباشد اما به نظرش احترام بگذارید زیرا با اصرار به او بحث پدید می آید و حال خودتان هم بدتر میشود. پس تحت هیچ عنوانی او را نخواهید به زور جایی ببرید.

اگر تفریحاتتان از هم جداست:

اگر همسرتان به چیزی علاقه دارد او را از این کار منع نکنید مثلا اگر مردی فوتبال دوست دارد اجازه دهید ببیند. یا اگر بازی با کامپیوتر یا گوشی را دوست دارد سرش غر نزنید. هرچیزی که در حد اعتدال باشد مشکلی ندارد پس سر مسائل بیخود بحث نکنید.

به رخ کشیدن گذشته همسر:

گذشته همسرتان به شما ربطی ندارد . شما حق ندارید همسرتان را به خاطر گذشته ای که شما درونش نبوده اید تحقیر و سرزنش کنید. اگر همان گذشته نبود قطعا شما اکنون کنار هم نبودید.

بر سر مسائل بیخود با همسرتان  مجادله نکنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا