حوادث

سرقت اطلاعات افراد از طریق اینترنت رایگان

در شیراز؛

 

پسر جوان برای دستیابی به اهداف پلید خود، وای فای خود را بدون هیچ گونه رمز و پسوردی درون منزل برای استفاده عموم و در نتیجه سوء استفاده از اطلاعات قربانیان قرار داده بود.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پسر جوانی که در شیراز با ارایه اینترنت رایگان با سرقت اطلاعات افراد از آنان اخاذی می کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 

سرهنگ سید موسی حسینی،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس اظهار داشت: این جوان با ارایه اینترنت رایگان از طریق وای فای به هک گوشی های هوشمند افرادی که از این وای فای به ظاهر مجانی استفاده می کردند، اقدام می نمود.
وی اظهار داشت: چندی پیش چند نفر از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کردند که فردی ناشناس که تمام اطلاعات شخصی آنان را دارد، با تهدید به انتشار این اطلاعات در فضای مجازی قصد اخاذی دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با توجه به اینکه اکثریت این افراد در یک محله و محدوده از شهر بودند تحقیقات در این زمینه توسط کارآگاهان این پلیس آغاز و مشخص شد همگی این افراد از یک وای فای رایگان بدون پسورد استفاده کرده اند.

حسینی ادامه داد: پس از اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و پس از کسب دستور مقام قضایی بازداشت شد.

وی افزود: متهم پسری 20 ساله بود که برای دستیابی به اهداف پلید خود، وای فای خود را بدون هیچ گونه رمز و پسوردی درون منزل برای استفاده عموم و در نتیجه سوء استفاده از اطلاعات قربانیان قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد به هیچ وجه از وای فای های رایگان ارائه شده استفاده نکنند و همچنین فایل های شخصی خود را از روی گوشی و یا تبلت و هرگونه دستگاه دیجیتال حذف و یا به حافظه های جانبی قابل حمل انتقال دهند و نگهداری کنند.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا