پزشکی و سلامت

زنان تا چه سنی می توان باردار شد؟

پزشکی و سلامت؛

 

به تعویق انداختن بارداری با بهانه‌ی مختلف در زنان متاهل می‌تواند پیامدهایی بسیار خطرناک و غیر قابل بازگشت برای آنها به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان هشدار می‌دهند به تعویق انداختن سن باروری می‌تواند خطرات فراوانی را برای زنان ایجاد کند.

 

گفتنی است، متخصصان امور زنان و باروری اعتقاد دارند بهترین زمان برای باروری مادر بین 20 تا 30 سالگی است که بیشترین شانس را برای باروری دارد اما از 30 سالگی به بعد به تدریج میزان و قدرت باروری زنان کاهش می‌یابد.

 

کارشناسان این نتایج را با بررسی رشد افزایش عمل درمانی IVF بر روی زنان در رده سنی بالای 30 سال در طی سالهای اخیر و کاهش شدید قدرت باروری آنها به صورت طبیعی بدست آورده‌اند.

 

پژوهشگران اعتقاد دارند در دهه 20 زنان کمتر دچار عوارضی چون فشار خون، دیابت، سقط جنین و مسمومیت حاملگی می‌شوند و فرزندانی سالم‌تر به لحاظ ژنتیکی به دنیا می‌آورند و از آنجا که در دهه 20 زندگی زنان از تناسب اندام بهتری برخوردار هستند پس از زایمان کمتر دچار افزایش وزن شدید و عدم توانایی کاهش وزن می‌شوند.

 

کارشناسان اعتقاد دارند در دهه 20 زنان به دلیل فرم صحیح ستون فقرات کمتر فرزند مبتلا به سندروم داون بدنیا خواهند آورد .

 

بر این اساس پزشکان هشدار می‌دهند بانوان بارداری را به اواخر سنین بارداری خود نیندازند زیرا امکان دارد در دهه‌های 30 و 40 دچار نازایی شوند.

 

بر اساس تحقیقات یک زن در 30 سالگی حدود 70 هزار تخمک آماده باروری دارد که این میزان در 35 سالگی به 30 هزار تخمک و در 37 سالگی به حدود 25 هزار تخمک می‌رسد.

 

کاهش میزان تخمک باعث نازایی در بانوان و نیاز پیدا کردن به انجام معالجات دارویی می‌شود.

 

کارشناسان وجود 25 هزار تخمک در سنین بالای 37 سالگی را برای احتمال باروری بسیار کم می دانند و در خصوص به تعویق انداختن باروری توسط بانوان هشدار می‌دهند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا