آرایش و زیبایی

زمان مصرف میوه و سبزی در لاغری موثر است

کمتر پیش می‌آید که کسی در زندگی‌اش یکی از انواع رژیم‌های غذایی لاغری را تجربه نکرده باشد، از جمله رژیم‌های لاغری، رژیم مصرف میوه است که البته مورد تایید هیچ متخصص تغذیه‌ای نیست، اما زمان مصرف سبزیجات و میوه‌ها در لاغری موثر است.

محمدجواد حسین‌زاده، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عدم هماهنگی در میزان مصرف انرژی و سوزاندن انرژی، باعث اختلاف انرژی مثبت در درازمدت و افزایش توده چربی در بدن می‌شود. مصرف سبزیجات به عنوان کمک کننده در فرآیند سیری در درازمدت و جایگزینی آن‌ها به جای غذاهای پرکالری، نقش تعیین کننده‌ای برای کاهش وزن دارد.

 

وی ادامه داد: توصیه متخصصان علوم تغذیه به مصرف 7 تا 9 واحد میوه و سبزی در روز است اما اینکه این‌ها جایگزین ترکیب غذای اصلی شود، توصیه نمی‌شود. به علاوه میوه‌ها در مقایسه با سبزیجات، کالری بیشتری دارند که در مصرف آن‌ها باید میزان کالریشان محاسبه گردد.

 

این متخصص تغذیه توصیه کرد: مصرف سالاد و سبزیجات 15 تا 20 دقیقه قبل از غذای اصلی به علت حجم بالای فیبری که دارند با جایگزین فیزیکی مناسبی برای دستگاه گوارش به حساب می‌آید تا فرد کمتر از موادغذایی حاوی کربوهیدرات و چربی استفاده کند و این روش در طولانی مدت به کاهش وزن کمک خوبی می‌کند.

 

همچنین مصرف میوه بعد از غذا به عنوان دسر می‌تواند جایگزین دسرهایی مثل بستنی یا شیرینی‌جات که کالری بالایی هم دارند، شود. ضمن اینکه میوه‌ها بدلیل ویتامین C بالایی که دارند، مصرفشان بعد از غذا به جذب آهن غذا کمک زیادی می‌کند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا