فناوری

رونمایی از کارت حافظه 512 گیگابایتی Microdia

 

شرکت Microdia با شکستن رکورد در صنعت کارت‌های حافظه، از اولین کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی جهان با قیمتی باورنکردنی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، چندی پیش شرکت سن دیسک اولین کارت حافظه 200 گیگابایتی جهان را در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی کرد.

 

اما به تازگی شرکت مایکرومدیا با شکستن رکورد در صنعت کارت‌های حافظه،از اولین کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی جهان با قیمتی شگفت‌انگیز رونمایی کرد.

 

در این باره می‌توان گفت امروزه کارت‌های حافظه‌ نسبت به دیگر فضاهای ذخیره سازی ارزان‌تر است اما کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی شرکت مایکرودیا بسیار گران‌ است. اگر قصد دارید اطلاعات نیم ترابایتی خود را در یک کارت حافظه‌ی کوچک ذخیره کنید می‌توانید کارت حافظه‌ی جدید مایکرودیا را با قیمت ۱۰۰۰ دلار تهیه کنید.

 

 

 

قیمت این کارت حافظه بسیار چشم‌گیر بوده اما از آنجایی که اولین کارت حافظه‌ی ۵۱۲ گیگا بایتی جهان است،چنین قیمتی نیز برای آن پیش بینی می‌شد.

 

این کارت حافظه‌ی جدید از ماه آینده روانه‌ی بازار می‌شود و از استاندارد یو اچ اس با سرعت ۳۰۰ مگا بایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.علاوه بر این استاندارد ۴.۰ نیز برای این کارت حافظه فراهم شده که به لطف این استاندارد یک سری پین اضافه در حافظه‌ی جدید اضافه شده است.

 

بنابراین اگر دستگاهتان از استاندارد ۴.۰ کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند،با نصب این کارت حافظه به جای سرعت ۳۰۰ مگا بایت بر ثانیه، سرعت ۱۵۰ مگا بایت بر ثانیه را دریافت خواهید کرد.کارت حافظه‌ی جدید شرکت مایکرودیا یک نوآوری جدید در صنعت فضاهای ذخیره سازی به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا