آرایش و زیبایی

رفع خشکی پوست با ویتامین

رفع خشکی پوست با ویتامین

اگر پوستتان دچار چین و چروک و خشکی وزبری شده است باید از ویتامین ها برای بهبود پوستتان بهره بگیرید. استفاده از کرم ها تنها ظاهرتان را خوب میکند اما پوست به ویتامینها نیاز دارد جوش صورت و خشکی پوست تا حد زیادی با ویتامینها میتواند بهبود پیدا کند. تمام مواد غذایی مفید باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد تا سالم بمانید.

چه ویتامینی برای چروک صورت بخوریم؟

ویتامین E یا C : برای تقویت کردن لایه چربی پوست (منطقه حاوی کلاژن) باید ویتامین E مصرف کرد. کلاژن در مقابل آسیب‌های آفتاب و آلودگی های محیط از پوست مراقبت میکند. با کلاژن پوست طراوتش را دیرتر از دست میدهد و انعطافش را حفظ میکند. یک منبع غنی برای ویتامین ای میوه آواکادوو است . همچنین انواع مغز آجیل‌ها، تخمه آفتابگردان ،انبه و روغن زیتون سرشار از ویتامین ای هستند.

بدن برای اینکه بتواند کلاژن بسازد نیاز به ویتامین سی دارد. هرچه در بدن کلاژن بیشتری تولید شود  پوست انعطاف بیشتری دارد و زودتر چروک میشود. مرکبات حاوی مقادیر زیادی از ویتامین سی هستند. انواع فلفل ها ، کیوی و بروکلی شامل مقدار زیادی ویتامین سی هستند.

خوردن ساردین:

ساردین دربرابر آسیبهای ایجاد شده از رادیکالهای آزاد از پوست مراقبت میکند و به تولید بافت‌های کلاژنی میپردازد و اجازه چین و چروک نمیدهند و به صاف شدن پوست و جوان ماندن آن کمک میکنند.ماهی تن ساردین زیادی دارد. همچنین میگو و تخم مرغ و ساردین هم حاوی مقادیر زیاد سلنیوم هستند.

برای تنظیم فعالیت غدد چربی پوست و محدود شدن تولید کراتین در بدن که میتواند باعث ایجاد جوش روی پوست شوند از تخم‌مرغ ،سیب‌زمینی شیرین، کلم  و هویج استفاده کنید.

سعی کنید هر روز اسفناج مصرف کنید زیرا حاوی زینک است و زینک هم میزان تستسترون را در بدن کنترل میکند و مانع از ایجاد جوش میشود. زمانی که تستسترون در بدن زیاد میشود باعث تحریک غدد چربی پوست میشود. گوشت ،اسفناچ و قارچ پر از زینک هستند.

برای تسکین پوست و دوری از ملتهب شدن آن بتاکارتن استفاده کنید. این ماده ضد التهاب است و باعث پاک شدن سطح پوست از رادیکالهای آزاد میشود و از جوش زدن جلوگیری میکند و مانع از بروز لکه های پوستی میشود. اسفناج و هویج غنی از بتاکارتن هستند.

برای کسانی که پوستشان خشک و مستعد اگزما هستند گنجاندن اسیدهای چرب در رژیم غذاییشان ضروری است. اسیدهای چرب سلولهای بدن را آبرسانی میکنند و با التهابات مبارزه میکنند و از قرمزی و خشک شدن پوست جلوگیری میکنند. مغزیجات آجیل غنی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن هستند.
ویتامین های بی مواد مغذی را به پوست میرسانند و باعث تنظیم پوسته ریزی صورت میشوند و کاهش خشکی پوست را به دنبال دارند. خصوصا از بروز خشکی های تکه ای جلوگیری میکنند. برنج قهوه‌ای،قارچ،موز  و کلم بروکلی سرشار از ویتامین های گروه بی هستند. اگر به خشکی و قرمزی پوست دچار هستید احتمال دارد در روده کوچکتان یک باکتری بد وجود داشته باشد که تا حد زیادی با خوردن ماست درمان میشود.

کمبود ویتامین و چین و چروک

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا