روانشناسی

راه های مقابله با شکست عشقی

روش های مقابله با شکست عاطفی

شکست عاطفی اثرات منفی زیادی روی روحیه افراد میگذارد و باعث مشکلات رفتاری و روحی در فرد میشود. از ویژگی های افرادی که شکست عشقی یا عاطفی میخورند میتوان به پرخاشگری، منزوی،بی حوصله و گوشه گیر اشاره کرد. این افراد به آینده امیدی ندارند و عزت نفس و اعتماد به نفسشان را از دست میدهند

تاثیر شکست عشقی در افراد فقط به قبل از ازدواج محدود نمیشود بلکه روی زندگی مشترک آنها در آینده هم اثر میگذارد.

شکست عاطفی باعث میشود فرد نسبت به جنس مخالف به شک دچار شود، در زندگی مشترک مسئولیت پذیر نباشد، از تشکیل زندگی مشترک فراری باشد، پرخاشگر شود، دلش بشکند و احساس حقارت کند، اعتماد به نفسش تنزل پیدا کند و انتقام جو شود و میترسد در امور زندگی شکست بخورد.

افرادی که شکست عشقی میخورند احساس پایداری در زندگی زناشویی خود ندارند و دچار آزار ذهنی میشوند و از زندگی خود لذت نمیبرند.

از دیگر مسائلی که برای فرد مبتلا به شکست عشقی به وجود می آید عدم قابلیت ابراز علاقه به همسر میباشد زیرا از اینکه شکست بخورند میترسند.

برای اینکه شکست عاطفی را فراموش کنیم باید این حقیقت را بپذیریم پس به فکر و خیال های خود شاخ و برگ ندهید و دنبال حدس و گمان نباشید.

برای رهایی از فکر و خیال باطل باید وقت بیشتر با دوستان و آشنایان خود بگذرانید و به علاقه مندی های خود برسید مثلا ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید، فیلم ببینید، مطالعه کنید . موسیقی های شاد گوش بدهید.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا