آرایش و زیبایی

راهی برای کاهش موهای زائد

 

اختلالات هورمونی علت ایجاد موهای زائد در صورت بانوان است.

دکتر ساکت متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: لیزر موهای زائد به عنوان یک روش کاهش دهنده و کنترل کننده‌ی موهای زائ است، روشی که باید مدام تکرار گردد که البته بسته به اینکه موهای چه قسمتی از بدن را لیزر می‌کنیم دفعات آن متفاوت است، اگر موهای موجود در بدن لیزر شوند، طی چند بار لیزر کردن از درصد بسیار بالایی از این موها کاسته می‌شود.

 

وی افزود: اگر موهایی در بانوان در قسمت ریش ایجاد شود علت‌های مختلف زمینه‌ای دارد باید همزمان با درمان علل زمینه‌ای ایجاد آن، لیزر نیز انجام گیرد که معمولا تعداد دفعات آن زیاد است و معمولا به این افراد گفته می‌شود که اگر 6 مرتبه این موهای زائد را لیزر کنید حدود 50 الی 60 درصد این موها از بین می‌روند ولی باید مراقب باشند زیرا امکان آن وجود دارد که نیاز باشد سالانه به دفعات 1 الی 2 مرتبه برای لیزر مراجعه کنند و همچنین امکان آن وجود دارد چند سال بعد نیز تعدادی موی زائد داشته باشند.

 

دکتر ساکت خاطرنشان کرد: لیزر موهای زائد تنها روش خوب برای کاهش آنها می‌باشد و از روشهای دیگر راحت‌تر و بهتر است.

 

دکتر ساکت در مورد دوره‌ی درمان گفت: معمولا در دوره‌ی درمان، فاصله‌ی لیزر‌ها بین 1.5 تا 2 ماه است و فردی که شروع به اینکار می‌کند باید تقریبا سه هفته موها را از ریشه در نیاورد و بسته به پاسخی که دارد، جلسات بعدی لیزر تعیین می‌شود. اگر بیمار بعد از 5-6 مرتبه بیشتر موهای زائدش رفع شود، فاصله‌ی بین جلسات لیزر آن طولانی می‌شود و امکان آن وجود دارد که فرد دیگر نیازی به مراجعه برای لیزر نداشته باشد.

 

در طی جلسات لیزر ممکن است که موهای زائد فرد از بین بروند و یا تعداد کمتری از آنها باقی بماند و یا اینکه قطر آنها بسیار نازک شوند که در این صورت می‌توان از روش‌های دیگر برای برداشت آنها استفاده کرد.

 

دکتر ساکت در پایان گفت: علت اصلی افزایش موهای زائد، هورمون‌های مردانه است این بدین معنی است که تغییرات و اختلالات هورمونی که در فرد ایجاد می‌شود بر روی فولیکول مو تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شود که این موها از حالت نازکی خارج شوند و به حالت ضخیم برسند. اکثر موارد این زمینه‌ها ژنتیکی هستند و در افراد مختلف خانواده نیز وجود دارد اما امکان آن نیز وجود دارد که این مشکل جنبه‌ی ژنتیکی نداشته باشد و به هنگام بررسی آن به این نتیجه برسیم که اختلالات مختلفی از قبیل: اختلالات هورمونی تا اختلالات هورمون‌هایی که در سطح مغزی است و اختلالات تیروئید علت ایجاد موهای زائد هستند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا