روانشناسی

راز موفقیت افراد موفق

موفقیت شغلی

افرادی که در شغلشان حرفه ای هستند سعی میکنند تا جایی که میشود اشتباه نکنند پس باید به کارتان مسلط باشید. افراد موفق و حرف ای وقتی روز پر مشغله ای را شروع میکنند و حتی با وجود کارهای فراوان دیگران هم از آنها درخواست کمک میکنند اصلا دچار استرس و نگرانی نمیشوند.

افراد موفق کسانی هستند که

1- ربع ساعت قبل از شروع کارشان در محل حاضر میشوند. چنین آدم هایی هیچ نگرانی بابت دیر رسیدن به سرکار ندارند و در اول صبح از آب و هوا هم لذت میبرند. چنین افرادی آرامش خاصی دارند و خود را برای کار آماده میکنند.

2- افراد حرفه ای منظم هستند و محیط کار مرتبی دارند به صورتی که لازم نباشد برای استفاده از هر ابزاری دنبال آن بگردند.

3- بعد از تعطیلات یا پایان هفته کارهایی که انجام داده اند را مرور میکنند تا بدانند اکنون باید چه کاری انجام دهند و ادامه مسیر را مشخص میکنند.

4- از کارهایی که باید انجام دهند فهرستی تهیه میکنند و مهلت انجام آن را هم مینویسند تا برنامه ریزی کنند. ابتدا کارهای مهم را انجام میدهند و کارهایشان را اولویت بندی میکنند.

5-معمولا سه کار مهم برای هر روز برنامه ریزی میکنند. زیرا کار بیشتر باعث سردرگمی میشود. آنها باید بتوانند وقت و تمرکز کافی را برای هر کار در نظر بگیرند.

6- تکلیفشان با خودشان روشن است و از خود سوالات خوبی میپرسند. مسائل را به خوبی تحلیل میکنند. به موضوعات غیر مهم اهمیتی نمیدهند. آنها دستاوردهای هر روز خود را در پایان کار با خود مرور میکنند و میگویند امروز چه کار مفیدی کردم؟

7- در صورت اجبار فقط ایمیل خود را چک میکنند. زیرا معتقدند این کار حواسشان را پرت میکند اگر منتظر ایمیل مهمی باشند فقط یک نگاه سر سری میکنند تا ببینند چنین ایمیلی برایشان آمده یا نه. افراد حرفه ای سریع پاسخ ایمیل نمیدهند و به ترتیب هم ایمیل چک نمیکنند. بلکه زمان مشخصی برای این کار در نظر میگیرند.
۷. فقط در صورتی ایمیل‌شان را چک می‌کنند که واقعا مجبور باشند

8- موبایل خود را سایلنت میکنند زیرا میدانند صبح ها باید بیشترین حجم کاری را انجام دهند. برای هر روز برنامه میریزند و اجازه نمیدهند پیامک ها ذهنشان و وقتشان را بگیرد.

9- با بستن چشمهایشان  روز کاری خود را به بهترین شکل تصور میکنند و  در ذهن خود مثبت اندیشی میکنند احساس موفقیت در کار را برای خودشان تجسم میکنند و زمان فرا رسیدن کارها آن را ساده میبینند.

10- قبل از شروع کار لحظه ای را ایستاده و نفس عمیقی میکشند و به راحتی و با آرامش کارشان را انجام میدهند. برخی افراد هم صبحشان را با مدیتیشن آغاز میکنند.

11- تمرینات کششی میکنند. افرادی که بازده خوبی دارند و کارشان پشت کامپیوتر است میدانند تا مدت طولانی نشستن برای سلامتشان خوب نیست در نتیجه هر روز به مدت ربع ساعت تمرینات کششی ساده انجام میدهند و برای انجام این تمرینات زمان مخصوصی را در نظر میگیرند.

12- از همان ابتدای صبح با همکارانشان درباره کار حرف نمیزنند و اجازه میدهند تا همکارشان آماده آن باشد. اگر تازه وارد محل کار شده اید به دنبال محبت و ارتباط گرم دیگران نباشید

13- افراد با بازدهی بالا قبل از حل مشکل دیگران کارهای خود را انجام میدهند و خودشان در اولویتند. آنها نمیخواهند سوپرمن بازی در بیاورند و مشکلات همه را حل کنند. برای وقتشان ارزش قائلند و اگر در زمان استراحت ، کسی از آنها درخواست کمک کنند نمیپذیرند.

14- برای خوشبختی خود شکرگزارند و از اینکه شغلی دارند که برای جامعه ارزشمند است احساس شادی میکنند. از چالش ها برای رشد خود استفاده میکنند و نسبت به کارشان احساس خوبی دارند و انرژی های منفی و عوامل بازدارنده موفقیت را از خود دور میکنند.

موفقیت در کسب وکار

15 رمز موفقیت در زندگی

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا