آرایش و زیبایی

راز طبيعي طب چيني براي زيبايي پوست

سلامت نیوز:گياهاني که مي‌توانند بدن را سم زدايي کنند مانند گياه قاصدک، گل داوودي، نعناع، توت سفيد و شيرين بيان به فعاليت کبد و کيسه‌ي صفرا در سم زدايي کمک مي‌کنند. اين دو عضو بدن مهمترين نقش را در غير فعال کردن و از بين بردن مواد سمي‌ و مضر دارند و نقش آنها بسيار بزرگتر از کاري است که پوست در سم زدايي انجام مي‌دهد. فرمولهاي گياهي در طب چيني وجود دارند که به سم زدايي از طريق پوست نيز کمک مي‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آريا، عدم تعادل در زندگي شما بر چهره و پوستتان نمايان مي‌شود.

1-آيا نحوه‌ي زندگي شما پوستتان را تخريب مي‌کند؟

عدم تعادل در زندگي شما بر چهره و پوستتان نمايان مي‌شود. مثلا اگر رژيم غذايي نامناسبي داشته باشيد و يا از فست فودها و رژيم غذايي فاقد ميوه و سبزيجات استفاده کنيد، پوست ناسالم و بدي خواهيد داشت. افسردگي، اضطراب و استرس موجب ايجاد تغييراتي در پوست شما و خصوصا در پوست صورت مي‌شوند. برخي اوقات اين عوامل لک‌ها و چروک‌هاي ناخواسته‌اي در صورت شما ايجاد مي‌کنند. نور آفتاب، و آب و هواي سرد و خشک يا وزش باد، رطوبت طبيعي و گردش خون طبيعي پوست را از بين مي‌برد و منجر به پيري زودرس پوست مي‌شود. سيگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافي همگي بر روي پوست شما تاثير مي‌گذارند. نگاه دقيقي به شيوه‌ي زندگي خود بياندازيد تا ببينيد با پوست خود چه کرده‌ايد. در اين صورت مي‌توانيد تغييرات مناسبي در شيوه‌ي زندگي خود ايجاد کنيد تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنيد.

2-غذاهاي استثنايي مناسب پوست مصرف کنيد :

در چين باستان ملکه‌ها براي زيبايي پوست و محافظت از آن رموز خاصي داشتند که به شاهزاده‌هاي پس از خود منتقل مي‌کردند. برخي از اين رازها شامل رژيمهاي غذايي به خصوصي بودند. برخي از اين غذاها غذاهاي خارجي گران قيمت بودند و برخي از آنها غذاهايي بودند که امروزه نيز به راحتي در دسترس هستند. اين رژيمهاي زيبايي باستاني غذاهايي هستند که به سلامت پوست کمک مي‌کنند مانند آلبالو، گيلاس، سوياي سياه، گردو، عناب و برخي خوراکي‌هاي مشابه. همچنين مرکبات هم به عنوان خوراکي‌هاي التيام‌بخش که حاوي مقادير زيادي آنتي اکسيدان هستند به سلامت پوست شما کمک مي‌کنند.

اگر پوست خشکي داريد کمي‌بيشتر روغن کتان، روغن کنجد، روغن زيتون و روغن خالص نارگيل مصرف کنيد. هر روز آووکادو، مقداري آجيل و دانه‌هاي مختلف مصرف کنيد. خصوصا بلوط، فندق، گردو و تخمه‌ي آفتابگردان مواد مفيدي هستند.

3-لايه برداري پوست را فراموش نکنيد :

لايه بيروني پوست شما مرتب تجديد مي‌شود و سلولهاي قديمي ‌با سلولهاي جديد جايگزين مي‌شوند. يک راه موثر براي کاهش دادن خطها و چروکهاي پوست سرعت دادن به اين فرايند است. به جاي استفاده از روشهاي گران قيمتي مانند درم ابريژن، پيلينگ شيميايي و ليزر مي‌توانيد به آرامي‌با مواد طبيعي پوست خود را جوانسازي کنيد. براي قرنها ملکه‌ها و زنان اشرافي چين از همين مواد طبيعي براي لايه برداري سلولهاي پوست استفاده مي‌کردند. موادي مانند خزه دريايي، کلپ (نوعي جلبک)، پودر مرواريد، برگ درخت خرمالو و نيشکر، ساليان دراز استفاده مي‌شدند. مي‌توانيد با ترکيبي برخي از مواد طبيعي ماسک تهيه کنيد. اين مواد را با آب مخلوط کنيد و با اضافه کردن ژل آلوئه ورا يا سفيده‌ي تخم مرغ به مخلوط کن خمير ماسک را تهيه کنيد. از يک اسفنج نرم با حرکات چرخشي کوچک براي پاک کردن ماسک از روي پوست استفاده کنيد. ماسک را 10 دقيقه روي پوست باقي بگذاريد و سپس آن را بشوييد. مراقب باشيد که مواد وارد چشمان شما نشود.

4-سم زدايي براي زيبايي پوست :

طب چيني معتقد است که راهاي مختلفي براي خارج ساختن مواد مضر از بدن وجود دارد و يکي از عمده ترين اين راهها پوست است. همچنين برخي اوقات اين مواد در پوست به دام مي‌افتند و ممکن است جوش ها ايجاد شوند. اين مواد مضر شامل آلوده کننده‌هاي محيطي، سموم و آفت کشها و نگهدارنده‌هايي هستند که در محيط و غذاهايي که مي‌خوريم يافت مي‌شوند. همه‌ي اين مواد مي‌توانند پوست را فرسوده کنند. کمک به بدن براي خارج ساختن اين مواد مضر براي حفظ تعادل داخلي بدن اهميت زيادي دارد زيرا نتيجه آن بر پوست تاثير مي‌گذارد.

گياهاني که مي‌توانند بدن را سم زدايي کنند مانند گياه قاصدک، گل داوودي، نعناع، توت سفيد و شيرين بيان به فعاليت کبد و کيسه‌ي صفرا در سم زدايي کمک مي‌کنند. اين دو عضو بدن مهمترين نقش را در غير فعال کردن و از بين بردن مواد سمي‌ و مضر دارند و نقش آنها بسيار بزرگتر از کاري است که پوست در سم زدايي انجام مي‌دهد. فرمولهاي گياهي در طب چيني وجود دارند که به سم زدايي از طريق پوست نيز کمک مي‌کنند.

5-زيبايي طبيعي با مواد طبيعي:

بسياري از محصولاتي که امروزه براي محافظت و آرايش پوست استفاده مي‌شوند حاوي مواد شيميايي و سرطانزا هستند که از طريق پوست به داخل جذب مي‌شوند. قوانين بسيار کمي‌براي صنايع آرايشي وضع شده است و اين موضوع باعث شده که اغلب موارد مواد شيميايي مضر در اين محصولات وجود داشته باشند. براي مثال حتي ممکن است ريمل شما حاوي فرمالدئيد باشد و يا رزين هاي پلاستيکي در رژ لب شما وجود داشته باشد! ممکن است پودر تالکي که در سايه‌هاي چشم و پودر‌ها وجود دارد به آزبست آلوده باشد. حلال پايه‌اي همه‌ي مواد آرايشي مواد شيميايي هستند. احتمال دارد که همه‌ي اين مواد سرطانزا باشند. از مواد آرايشي گياهي استفاده کنيد. رنگها و روغنهاي طبيعي زيادي هستند که مي‌توان از آنها به جاي لوازم آرايشي مختلف استفاده کرد.

از ماست براي داشتن پوستي عالي استفاده کنيد:

ماست داراي فرمول طبيعي مناسبي براي سلامت پوست است. ماست حاوي اسيد لاکتيک است که اين ماده به صورت طبيعي توليد آلفا هيدروکسي اسيد مي‌کند که مي‌تواند به آرامي‌ لايه‌هاي سلولي مرده را به صورت طبيعي بردارد و پيلينگ کند و پوستي صاف و زيبا ايجاد کند. ماست براي پوستهاي حساسي که نمي‌توانند آلفا هيدروکسي اسيد ساخته شده را تحمل کنند مي‌تواند استفاده شود. به مرور زمان ماست مي‌تواند لکه‌هاي پوست را روشن کند. براي استفاده از ماست ابتدا صورت خود را بشوييد و ماست را مانند کرم روي صورت خود صاف کنيد و 15 دقيقه باقي بگذاريد. سپس صورت خود را با آب سرد بشوييد و با يک مرطوب کننده‌ي طبيعي پوست را مرطوب کنيد. براي کاهش قرمزي پوست که ممکن است پس از پاک کردن ماست ايجاد شود از کمپرس سرد استفاده کنيد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا