آرایش و زیبایی

رابطه ریزش مو و تغذیه

 

کمبود ویتامین‌های C,B,A,D و عنصر روی از مهمترین مواد غذایی برای جلوگیری از طاس شدن آقایان هستند.

دکتر احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله ویتامین‌های مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش مو ویتامین‌های C,B,A,D  است که مهم‌ترین آنها ویتامین B و عنصر روی محسوب می‌شود.

 

وی افزود:مس و آهن نیز جز مکمل‌های مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش مو هستند، هم چنین مولکول مو رشد سریعی دارد، حتی کسانی که ریزش مو آنها به خاطر زمینه‌های ارثی است مانند افرادی که با کمبود ناشی از ویتامین D ریزش مو دارند، با مصرف این ویتامین‌ها می‌توان آن را جبران کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: طاس شدن، پدیده‌ای شایع است که در بسیاری از آقایان در دهه‌ی 20 و 30 اتفاق می‌افتد اما گاهی ریزش مو تشدید خواهد شد و عدم تعادل در مواد مغذی در بدن یکی از عوامل عمده ریزش محسوب می‌شود.

 

وی در پایان گفت: علاوه بر ویتامین B ویتامین E نیز برای تقویت مو موثر است و به عنوان یکی از ویتامین‌های موثر در رشد موها بکار می‌رود و باعث بهبود بافت مو و درخشان‌تر شدن آن می‌شود، هم چنین رتینول که بیشتر آن را با نام ویتامین A می‌شناسند برای ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو و جلوگیری از خشکی آنها بسیار ضروری خواهد بود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا