آرایش و زیبایی

دوست دارید پوست شفاف داشته باشید؟!

پوست شفاف با میوه‌ها

نوشیدن آب و آبمیوه، می‌تواند موجب سلامت و درخشندگی پوست‌ شود و چهره‌ را باز کند. در میوه‌ها و سبزی‌ها، مواد مغذی فراوانی وجود دارد که به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند. نوشیدن آبمیوه و سبزی، آسان‌ترین روش برای به‌دست‌آوردن تمام فواید آن‌هاست؛ در ضمن، این نوشیدنی‌ها بدن را سم‌زدایی و علاوه بر دورکردن بیشتر بیماری‌ها، پوست را شفاف و سالم می‌کند.

زغال‌ اخته، موز و شیرنارگیل

تعریق، سبب ازدست‌رفتن آب و الکترولیت‌های بدن (املاحی نظیر کلریدسدیم، منیزیم، کلسیم و پتاسیم) می‌شود و صدمات بسیاری، ازجمله مشکلات قلبی‌ عروقی به فرد وارد می‌کند و درعین‌حال، پوست بدن طراوت خود را نیز از دست می‌دهد. نارگیل به‌طور طبیعی میوه‌ای انرژی‌بخش، سرشار از الکترولیت و منبع خوبی از پتاسیم است؛ البته موز علاوه بر پتاسیم، منیزیم فراوانی دارد و می‌تواند انرژی خوبی برای ماهیچه‌ها فراهم کند. زغال‌اخته نیز منبع فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. ترکیبی از آب این میوه‌ها، نوشیدنی خوبی برای داشتن پوستی شفاف آماده می‌کند.

سیب

نوشیدن آب سیب، پوست را با طراوت و درخشان می‌کند. به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی در پوست و گوشت سیب، اثرات مضر رادیکال‌های آزاد در پوست را از بین می‌برد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ همچنین روند چروک‌شدن پوست و تشکیل نقاط قهوه‌ای روی آن و دیگر مشکلات ناشی از مسن شدن را کند می‌کند. سیب، روند جریان خون را بهبود می‌دهد و این موضوع، پوست را جوان نگه می‌دارد. جریان مرتب خون، سلول‌های مرده را با سلول‌های تازه جایگزین می‌کند.

چغندر

اگر مقدار فراوانی آهن، پتاسیم، نیاسین (ویتامین B3)، مس و ویتامین C می‌خواهید، آب چغندر مصرف کنید. چغندر فواید ضدالتهابی دارد و سرشار از مواد مغذی کلسیم، منگنز، منیزیم، روی و
اسیدفولیک است. آب چغندر به پاک‌سازی کبد می‌پردازد و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند. نوشیدن روزانه مخلوطی از آب چغندر و آب لیموترش، اثر بسیار خوبی روی طراوت پوست دارد.

کلم

برگ‌های سبز کلم، سرشار از مواد مغذی و حاوی ضدالتهاب طبیعی است که با انواع جوش و دیگر مشکلات پوستی مبارزه می‌کند. آب‌کلم، همچنین روده را پاک‌سازی می‌کند و منبعی غنی از ویتامین‌های B3،C،E، K، B1، B2، A، بتاکاروتن، کلسیم، مس، آهن، فسفر، منیزیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامت پوست مفید هستند. کلم به‌دلیل اینکه بیش از سبزی‌های برگ‌دار سبز دیگر، آنتی‌اکسیدان دارد، ماده‌ای عالی برای پیشگیری از ایجاد رادیکال‌های آزاد است و بدین ترتیب جلوی صدمه به پوست را می‌گیرد و روند پیری پوست را به‌ تعویق‌ می‌اندازد.

انگور

انگور «ملکه میوه‌ها» نامیده شده و سرشار از ویتامین C بهبوددهنده سیستم ایمنی بدن، قند انرژی‌دهنده و آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهاب است. آب انگور یکی از بهترین درمان‌های آفتاب سوختگی است و به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی در این میوه، روند پیری پوست آهسته می‌شود و شاداب باقی می‌ماند؛ همچنین با ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست، به جوان‌سازی آن کمک می‌کند. آب انگور، اثر به ‌جا مانده از زخم‌ها را کاهش می‌دهد و پوست را شفاف و درخشان.
می‌کند.

زنجبیل

آب زنجبیل، علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و اثرات سلامتی کلی روی بدن دارد، فواید بسیاری برای پوست دارد. زنجبیل حاوی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین B6 است که فواید ضدالتهابی دارد. نوشیدن آب زنجبیل با چین‌وچروک پوست صورت‌تان مبارزه می‌کند و به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، از مقدار توکسین موجود در سلول‌های پوست کاسته و روند پیری پوست را آهسته می‌کند؛ همچنین آب تازه زنجبیل می‌تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و باعث شفافیت پوست شود و زخم‌ها را نیز از بین ‌ببرد.

لیموترش

آب لیموترش، فواید پزشکی و غذایی فراوانی دارد. لیموترش سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و ویتامین‌های B است و به پاک‌سازی خون و کلیه، کمک و بدن را از شر دیگر مواد سمی خلاص می‌کند. لیموترش می‌تواند پوست را شفاف و درخشان کند. از آن‌جایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. این میوه در برطرف‌کردن نقاط تیره پوست موثر است و پوست‌هایی را که بر اثر برنزه‌کردن صدمه دیده‌اند، بهبود می‌بخشد. کمی عسل به آب لیموترش اضافه کنید تا اثر آن دوچندان شود.

جعفری

جعفری گیاهی است که می‌تواند لکه‌های پوستی را برطرف کند؛ همچنین جلوی عفونت مثانه را گرفته و مجرای ادراری، کبد و کلیه را تمیز نگه‌دارد. به‌دلیل وجود ویتامین K در سبزی جعفری، بهترین آب سبزی برای روشن‌کردن پوست است. وجود ویتامین C و کلروفیل در جعفری، به برطرف‌کردن حلقه‌های سیاه دور چشم کمک می‌کند. جعفری ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و به‌همین‌دلیل می‌تواند جوش‌ها و دیگر مشکلات عفونی پوست را برطرف کند. این سبزی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و روی است و وجود این مواد برای سلامت پوست الزامیست.

تره

آب ‌تره به پاک‌سازی خون و کبد کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدانی قوی برای سالم و درخشان نگه‌داشتن پوست است. مصرف یک لیوان آب ‌تره می‌تواند نیمی از نیاز روزانه به ویتامین A را برطرف کند؛ همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های C، E، K، بتاکاروتن، ویتامین‌های B، فولات، ید و کلسیم است. آب ‌تره با محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر ماوراءبنفش، از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری می‌کند و در درمان خارش پوست و آفتاب سوختگی نیز بسیار موثر است. از آن‌جایی که تره، سرشار از سولفور است می‌تواند پوست را شفاف کند و التهاب آن را بهبود بخشد.

بخش دوم این پست را بخوانید: 10 میوه برای داشتن پوست شفاف

چند نکته برای مصرف آبمیوه و سبزی‌ها

• از سبزی و میوه‌های خام و تازه برای آب‌گیری استفاده کنید؛ زیرا سبزی و میوه‌های تازه، بیشترین ویتامین و مواد معدنی را دارند.
• از میوه و سبزی‌های ارگانیک استفاده کنید؛ همچنین هنگام شستن آن‌ها نهایت دقت را به‌کار ببرید؛ می‌توانید آن‌ها را با سرکه‌سیب بشویید.
• به‌علت‌ اینکه آب ‌میوه و سبزی‌ها به محض آماده‌شدن، شروع به اکسیده‌شدن می‌کنند، بنابراین آب آن‌ها را بلافاصله باید مصرف کرد.
• از آن‌جا که آب‌میوه و سبزی‌ها، قند فراوان دارند، آن‌ها را با آب معمولی رقیق کنید؛ یعنی در هر لیوان، نصف آن آب معمولی باشد.
• آبمیوه و سبزی به‌تنهایی برای سلامت بدن کافی نیست؛ باید رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

ترجمه: نادیا زکالوند

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا