روانشناسی

درمان کم خوابی(Lack of sleep) چیست؟

Lack of sleep

افراد زیادی در جهان به دلیل اختلال در خواب به بدخوابی یا بیخوابی دچار میشوند. برای همین این افراد آرامششان را از دست میدهند.

اختلال در خوابیدن به دلایل مختلفی میتواند ایجاد شود. عواملی مانند داشتن برنامه غذایی غلط، بیش از حد خسته بودن، خوردن برخی داروها، نداشتن فعالیت کافی، نگرانی ، افسردگی و فشار روحی سبب اختلال در خواب میشود و مشکل کم خوابی ، بد خوابی و بی خوابی را به دنبال دارد.

خیلی از افراد برای درمان مشکل کم خوابی خود قرص مصرف میکنند. باید دانست قرص ها به عنوان درمان کوتاه مدت جواب میدهند. اما اثرهای جانبی زیادی دارند که در مقایسه با فوایدشان، اثر بدشان بیشتر است.

برای درمان مشکل اختلال در خواب و داشتن یک خواب با کیفیت از نوشیدن چای موز غافل نشوید. یک موز را بردارید. آن را بشویید و قسمت بالا و پایین موز را جدا کنید. بی آنکه پوست موز را بکنید ، موز را همراه با یک لیوان آب در ظرفی بریزید و ده دقیقه موز را با پوستش و آب بجوشانید.

آب این مایه جوشانده را  از موز جدا کرده و در لیوانی بریزید. این آب را چند ساعت قبل از اینکه به رختخواب بروید سر بکشید. این آب دقیقا مثل داروی خواب آور عمل کرده و برای شما خوابی با کیفیت را به ارمغان می آورد. اگر میخواهید کمی خوش طعم شود به این آب یک قاشق سوپ خوری دارچین اضافه کنید.

درمان کم خوابی یا کم خوابی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا