آموزش

درمان کمردرد با بابونه و زیره

داروهای گیاهی بسیاری وجود دارند که جهت درمان کمردرد به کار می‌روند. بعضی از این داروها به شکل خوراکی و گروهی دیگر به شکل پماد یا روغن مصرف می‌شوند. در مجموعه روش‌های پیشگیری  و درمان کمردرد به  یکی از این داروها که شامل زیره و بابونه  می باشد اشاره شده است.

مقداری زیره  و گل بابونه را به‌خوبی بکوبید تا خوب نرم شود. اکنون این مخلوط را به‌وسیله  زرده  تخم‌مرغ به شکل خمیر  درآورید. تکه‌ای پارچه کرباس آب‌ندیده (تابه‌حال شسته نشده است) را برداشته و خمیر را روی آن بگذارید. بهتر است خمیر را در جایی تهیه کنید که مقداری گرم باشد،مثلاً هنگام مخلوط کردن زرده تخم‌مرغ و پودر زیره  و گل بابونه، ظرف را روی بخاری بگذارید و خمیر را همراه با پارچه کرباس روی قسمتی از کمر که درد گرفته بچسبانید.

بهتر است کمی اطراف محل درد را نیز به‌وسیله دارو بپوشانید. اکنون کمر خود را با شال یا پارچه‌ای ببندید و اجازه دهید تا دارو از شب تا صبح روی کمر شما باقی بماند. صبح دارو را از کمر خود برداشته و درصورتی‌که نیاز است داروی جدیدی روی کمر گذاشته و تا شب صبر کنید. پس از چند بار عوض کردن دارو به حمام  بروید و بدن خود را با آب گرم بشویید. حتی اگر نیاز مجدد به گذاشتن دارو دارید باز هم باید به حمام رفته و بدن خود را بشویید. چنانچه حمام رفتن برای شما ممکن نیست محل قرار دادن دارو را به‌وسیله اسفنج و آب گرم تمیز کرده و با حوله آن را خشک کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا