آموزش

درمان بیماری با خوردن میوه

زهرا عارفیان، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی درباره رابطه خوردن میوه و درمان بیماری های فصلی گفت: میوه های سرد زمستانی نظیر پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی، کیوی، انار، خرمالو، لیمو ترش،گریپ فروت،به و حتی سیب و موز  هر کدام به تنهایی حاوی کلیه املاح ریز مغذی ضروری هستند و بر اساس احتمال ابتلا به بیماری های عفونی و نیاز به تقویت سیستم ایمنی، این گروه میوه ها در مقایسه با سایر میوه ها حاوی ویتامین ث بسیار بالاتری بوده که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، در راستای تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به امراض زمستانی بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: میوه های هر فصل مطابق با شرایط آب و هوایی همان فصل دارای ریز مغذی و درشت مغذی های متفاوتی هستند که نیاز انسان را در سلامتی تامین می کنند.

برای مثال جهت مقابله با کم آبی در فصل تابستان، تمامی میوه های تابستانی آب فراوان تری دارند و بهترین حالت این است که میوه های هر فصل، در فصل رویش خود تناول شود تا از کلیه فواید آن بهترین بهره برد.

 کارشناس تغذیه  در مورد خوردن میوه ها همچنین توصیه کرد:

۱) میوه ها در نوع تازه و سالم، حتی المقدور با پوست،(نه آب گرفته،نه پوره شده،نه خشکبار) میل شود.

۲) میوه ها را قبل از مصرف، از یخچال بیرون قرار داده تا دمای نزدیک به محیط را گرفته و از میل کردن میوه های بسیار خنک اجتناب کنید.

۳) جهت دریافت کلیه مواد ریز مغذی، بهتر است روزانه چند نوع میوه مختلف در طول روز مصرف شود.

۴) در هر میان وعده غذایی صرفاً از یک نوع میوه انتخاب شود و تا حد امکان از مصرف هم زمان میوه ها با هم اکیداً خودداری کنید.

۵) در هر میان وعده در صورت تمایل به مصرف بیش از یک نوع میوه، بین مصرف میوه های انتخابی از انواع مختلف، یک ساعت فاصله را رعایت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا