حوادث

دانش آموز زیرک از دام آدم ربایان نجات یافت

 

‌دعواي كودكانه دو پسر دانش‌آموز در مدرسه به سناريوي آدم‌ربايي گره خورد. پسر ربوده شده در ماجرايي پليسي موفق شد پدرش را از ماجرا باخبر كند و دو آدم‌ربا را تحويل پليس دهد.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، دو هفته قبل مرد ميانسالي سراسيمه به كلانتري‌ای در غرب تهران رفت و گفت دو مرد ناشناس پسر 12 ساله‌اش را ربوده‌اند.

 

شاكي در توضيح ماجرا گفت: لحظاتي قبل از تلفن همراه پسرم پيامكي مشكوك براي من ارسال شد. پيامك نوشته شده بود «مرا دو مرد ناشناس ربوده‌اند مرا نجات بدهيد» در حالي كه خيلي نگران پسرم بودم با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما جواب نداد.

 

بنابراين بلافاصله به طرف كلانتري راه افتادم تا از مأموران كمك بگيرم كه در ميانه راه دوباره با تلفن همراه حميد تماس گرفتم، اما اين بار حميد با صداي آرام گفت: دو نفر او را ربوده‌اند و به خانه‌اي در نزديكي خانه‌مان منتقل كرده‌اند. حميد پس از اينكه آدرس خانه را داد، تلفنش قطع شد.

 

پس از طرح اين شكايت تيمي از مأموران كلانتري به همراه شاكي به آدرس داده شده اعزام شدند. مأموران پس از رسيدن به خانه مورد نظر پسر ربوده شده را كه در يكي از اتاق‌ها حبس شده بود، نجات دادند، و دو پسر جوان گروگانگير را دستگير و به اداره پليس منتقل كردند.

 

حميد درباره اين حادثه به مأموران پليس گفت: ساعتي قبل در حال برگشت از مدرسه به خانه‌مان بودم كه در كوچه‌اي خلوت اين دو پسر جوان با موتورسيكلتي راه را بر من سد كردند. ابتدا فكر كردم آنها زورگير هستند بنابراين از دام آنها فرار كردم و وارد كوچه ديگري شدم و بلافاصله پول‌ها و تلفن همراهم را داخل جورابم پنهان كردم تا سارقان موفق به زورگيري نشوند، اما آنها كه با موتورسيكلت در تعقيبم بودند، به من رسيدند و مرا گرفتند.

 

به آنها گفتم كه دانش‌آموزم و چيزي همراه ندارم، اما دو پسر خشن با تهديد چاقو مرا سوار موتورسيكلت و تهديد كردند هيچ حركتي نكنم تا اينكه چند كوچه آنطرف‌تر مرا به داخل خانه‌اي بردند.
التماس كردم مرا رها كنند و حتي گريه كردم، اما فايده‌اي نداشت. آنها گفتند كه از مرد ديگري دستور دارند مرا اينجا به زور نگه‌دارند و منتظر او هستند. پس از اين شنيدم كه يكي از آنها با مردي به نام سعيد تلفني حرف مي‌زد و مي‌گفت كه گروگان را در خانه حبس كرده‌اند و منتظر او هستند و همچنين فهميدم كه آنها نيت شومي در سر دارند تا اينكه وقتي از اتاق بيرون رفتند و در را روي من قفل كردند، بلافاصله گوشي تلفن همراهم را كه داخل جورابم پنهان كرده بودم، بيرون كشيدم و پيامكي به گوشي پدرم فرستادم و او را از ماجرا باخبر كردم.

 

وي در ادامه گفت: وقتي نام سعيد را از يكي از آدم‌ربايان شنيدم، خيلي براي من آشنا بود تا اينكه فهميدم برادر بزرگ يكي از همكلاسي‌هايم سعيد نام دارد. همان لحظه يادم آمد كه چند روز قبل با همكلاسي‌ام درگيري داشتم و او مرا تهديد كرده بود، به همين خاطر احتمال مي‌دهم برادر او اين دو پسر جوان را اجير كرده تا مرا بربايند و مورد آزار و اذيت قرار دهند.
پس از اين مأموران دو متهم را مورد بازجويي قرار دادند. آنها در نخستين بازجويي‌ها جرم خود را انكار كردند و مدعي بودند انگيزه آدم‌ربايي نداشته‌اند. يكي از آنها گفت: من و دوستم پسر دانش‌آموز را مي‌شناسيم. ساعتي قبل او را داخل كوچه ديدم و خواستيم با ما به اين خانه بيايد تا با هم بازي كامپيوتري انجام بدهيم اما او از ما شكايت آدم‌ربايي كرد.
با طرح اين شكايت متهمان براي تحقيقات بيشتر به دستور قاضي سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند. متهمان در تحقيقات تخصصي لب به اعتراف گشودند و اقرار كردند با گرفتن يك ميليون تومان از مردي به نام سعيد دست به آدم‌ربايي زده‌اند.

 

يكي از متهمان گفت: چند روز قبل سعيد به سراغ ما آمد و پيشنهاد داد با گرفتن يك ميليون تومان پسر 12 ساله را برباییم و به خانه يكي از اقوامش ببريم. او به ما گفت كه پسر دانش‌آموز چند روز قبل برادر كوچك‌تر از خودش را هنگام بازي فوتبال در مدرسه به شدت كتك زده است و همين موضوع باعث شده برادرم پيش دوستانش حقير شود. او گفت كه برادرم وقتي موضوع را براي من تعريف كرد، به او قول دادم انتقام سختي از پسر دانش‌آموز بگيرم.
پس از اين سعيد ما را به محل آورد و از دور حميد را به ما نشان داد و بعد هم كليد خانه يكي از بستگانش را داد و قرار شد پس از آدم‌ربايي او را به آنجا منتقل كنيم. ما طبق نقشه سعید عمل كرديم و پسر دانش‌آموز را ربودیم و به خانه مورد نظر برديم و منتظر سعيد بوديم كه زيركي پسر دانش‌آموز ما را به دام انداخت.

 

متهم ديگر هم در بازجويي‌ها با تأييد حرف‌هاي همدستش گفت: حميد مرا با 500 هزار تومان فريب داد. او مدعي بود نقشه آدم‌ربايي‌اش حساب شده است، اما آخرش در دام پليس گرفتار شديم.
دو متهم براي تحقيقات بيشتر به دستور قاضي سيفي در اختيار مأموران پليس آگاهي قرار گرفتند. تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سعيد از سوي پليس ادامه دارد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا