اقتصادی

داعش به رژیم صهیونیستی نفت می فروشد

 

یک رسانه روسی روز یکشنبه فاش کرد که برخی گروه های سوری با همکاری گروهک تروریستی داعش، نفت خام استخراج شده در عراق و سوریه را برای رژیم صهیونیستی قاچاق می کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیـوز”،  شبکه خبری روسیا الیوم در گزارشی افزود: حملات هوایی روسیه تاثیر زیادی در تخریب زیر ساخت های گروهک داعش از جمله کاروان های نفتی این گروهک که از سوریه عازم ترکیه هستند، داشت.
در این گزارش آمده است: گروهک داعش با تصرف چندین میدان نفتی سوریه و عراق، روزانه بین 20 تا 40 هزار بشکه نفت تولید می کند که درآمد حاصل از فروش آن بین 1 تا 1.5 میلیون دلار در روز است.
روسیا الیوم ادامه داد: داعش بیشتر نفت خود را از دو میدان کونکو و التیم در استان دیرالزور سوریه و میدان های النجمه و القیاره عراق استخراج می کند و نفت استحصال شده را در انبارهای زیرزمینی ذخیره و مستقیما به خودروهای نفتکش منتقل می کند.
این گزارش می افزاید: معمولا کاروانی متشکل از 70 تا 100 تانکر، این نفت را به شهر کردنشین زاخو در شمال عراق و همجوار با استان شرناخ ترکیه، می رساند که در آنجا مافیای قاچاق متشکل از کردهای سوریه و عراق، ترک ها و اسراییلی ها منتظر تحویل گرفتن این محموله ها هستند.
روسیاالیوم تصریح کرد: فردی به نام دکتر فرید یا حاج فرید که ساکن اسراییل و دارای ملیت یونانی است، نفت قاچاق کردها را پس از انتقال به شهرک سلوبی ترکیه، با نفت داعش درهم می آمیزد.
سپس حاج فرید با هماهنگی مافیای مالک نفت و سه شرکت اصلی خریدار نفت داعش، این محموله ها را از طریق سه بندر مرسی، دورت بول و جیهان ترکیه به اسراییل منتقل می کند که خریدار اصلی نفت قاچاق در منطقه است.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشست اخیر سران گروه بیست در ترکیه، با اشاره به کشورهای حاضر در این نشست گفت: برخی از این کشورها با داعش در زمینه قاچاق نفت همکاری می کنند که منظور وی به ویژه ترکیه بود./ایرنا/110

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا