پزشکی و سلامت

خوردن غذاهای ترش مفید است یا مضر؟

 

تمام افرادی که دچار سو هاضمه هستند با مصرف خوراکی های ترش واکنش‌های یکسانی نشان نمی دهند مشکل بعضی ها با مصرف خوراکی‌های ترش تشدید می شود.

دکتر هوشنگ نیک‌آئین متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: عادت به خوردن غذاها یا خوراکی‌های ترش برای افراد سالمندی که از مشکلات گوارشی رنج نمی‌برند به هیچ عنوان مشکلی ایجاد نمی کند. این در حالی است که غذاها و خوراکی‌های ترش می‌توانند به صورت مستقیم باعث تشدید ریفلاکس در افراد مبتلا به این بیماری شوند. بنابراین مصرف چنین غذاهایی به صورت دوره‌ای هم چندان برای آنها مناسب نخواهد بود.

 

وی افزود:‌برخی از افراد از زخم های گوارشی مانند زخم معده یا زخم اثنی عشر رنج می‌برند. عادت به مصرف غذاهای ترش نمی تواند باعث تشدید مشکل این افراد یا حتی ایجاد زخم‌های گوارشی شود اما برخی از بیماران مبتلا به زخم‌های گوارشی با خوردن گروهی از غذاها یا خوراکی های ترش، دچار درد یا سوزش بیشتری در دستگاه گوارش‌شان می‌شوند. بهترین توصیه برای این افراد ایجاد مدیریت در برنامه غذایی روزانه شان است تا براساس تجربه، خودشان متوجه شوند که با خوردن کدام ماده غذایی ترش و در چه حجمی دچار درد و سوزش می‌شوند. با این کار از درد ناشی از زخم‌های گوارشی در امان می مانند.

 

وی در پایان اظهار داشت:‌ تمام افرادی که دچار سوهاضمه هستند در مصرف خوراکی های ترش واکنش‌های یکسانی نشان نمی دهند، حتی ممکن است مشکل بعضی‌ها با مصرف خوراکی‌های ترش تشدید بشود و برخی دیگر نه.

 

در نهایت می‌توان گفت که از نظر گوارشی منعی برای مصرف خوراکی‌های ترش برای این افراد وجود ندارد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا