پزشکی و سلامت

خواص گوشت مرغ و تخم مرغ از منظر طب سنتی

سلامت نیوز:یک دستیار تخصصی طب سنتی خواص گوشت مرغ و تخم مرغ از منظر طب سنتی را عنوان کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, در بین پرندگان گوشت مرغ (بدون آنتی بیوتیک) از بهترین نوع گوشت‌ها است که دارای طبیعت گرم و تر بوده و بدن را تقویت می‌کند.

خواص گوشت مرغ

-ارزش غذایی مرغ چاق زیاد است و موجب افزایش رطوبت بدن شده و چاق کننده است.علی اصل، دستیار تخصصی طب سنتی ایران در این باره عنوان کرد: گوشت مرغ تولید کننده خون صالح, زیاد کننده منی و افزایش دهنده عقل, فهم و رفع خیالات بیهوده و فاسد است.

خواص گوشت خروس

به گفته وی حرارت گوشت خروس کمتر از مرغ بوده و دارای کمی خشکی است. خوردن سوپ جوجه (به ویژه جوجه خروس) در افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) یا افراد تب دار مفید است؛ هضم راحتی دارد و ارزش غذایی آن زیاد است. زرده تخم مرغ دارای طبع گرم و تر است و سفیده آن سرد است. ارزش غذایی تخم مرغ شبیه گوشت است، زرده تخم مرغ نیم برشت(عسلی) ارزش غذایی زیاد دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: زرده تخم مرغ عسلی مقوی قلب, مغز و نیروی جنسی بوده همچنین برای افراد سوداوی یا سرد و خشک بسیار مفید است. سفیده تخم مرغ دیر هضم بوده و تولید خلط خام و لزج می‌کند. تخم مرغ آب پز که زرده آن سفت شده باشد بسیار دیر هضم است و برای افرادی که فعالیت زیاد دارند بیشتر مناسب است. بهتر است که برای هضم بهتر تخم مرغ آب پز آن را همراه با نمک, فلفل و آویشن مصرف کرد و بهترین نحوه مصرف تخم مرغ به صورت عسلی است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا