پزشکی و سلامت

خواص موسیر تازه

موسیر (SHALLOT)

موسیر ترکیبات گوگردی زیادی دارد و ضد باکتری است و از باکتری های بیماری زا و انتشار میکروب ها جلوگیری میکند. البته این به این معنا نیست که اگر به بیماری عفونی مبتلا شدید میتوانید بجای آنتی بیوتیک از موسیر استفاده کنید. بلکه میتوان به عنوان پیش گیری کننده آن را مصرف کرد.

خواص ماست موسیر

موسیر منبع ویتامین C ،  ویتامین A ، منیزیم و فسفر میباشد در نتیجه برای استخوانها مفید است. میتوانید ترکیب ماست موسیر را برای داشتن استخوانهای محکم و سالم در وعده های غذایی خود بگنجانید.ماست موسیر برای تقویت استخوانها بسیار خوب است.

با افزایش سن رگ ها تمایل به ضخیم شدن دارند و ویژگی ارتجاعی و نرمی خودشان را از دست میدهند و در صورتی که کلسترول خون هم بالا باشد زمینه ابتلا به بیماری های تصلب شرایین ایجاد میشود.

لخته های خونی در اثر رسوب چربی ها در خون به وجود می آیند و باعث گرفتگی رگ ها و سایر مشکلات میشوند.  برای جلوگیری از این بیماری ها موسیر را حتما میل کنید. موسیر ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی دارد زیرا حاوی فلاوونوئید میباشد که خون را رقیق کرده و به جریان می اندازد و باعث کاهش تجمع پلاکت‌ها میشود و از ایجاد لخته‌های خونی جلوگیری میکند. موسیر کلسترول بدن را کاهش میدهد و فشار خون را تنظیم میکند زیرا منیزیم دارد. هر صد گرم موسیر دویست و پنجاه گرم منیزیم دارد که همین منیزیم به انقباض‌های عضلانی ،عملکرد بهتر کلیه ها و قلب و تنظیم فشار خون کمک زیادی میکند.

ویتامین B6

ویتامین B6 نیز در موسیر یافت میشود. هر صد گرم موسیر بیشتر از ده درصد نیاز ما به این ویتامین را رفع میکند. ویتامین ب 6 برای سیستم عصبی خیلی مهم است و مشکلات عضلانی را از ما دور میکند و باعث میشود پوست سالمی داشته باشیم.

ویتامین B9

ویتامین B9 (فولیک اسید) هم در موسیر یافت میشود که استرس را از ما دور میکند. برای تشکیل گلبول های قرمز این ویتامین ضروری است. ترکیب ویتامین B9 با B6 برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی لازم است. اگر غذایتان هضم نمیشود موسیر را در وعده غذاییتان بگنجانید زیرا فیبر زیادی دارد و ضمن اینکه به شما حس سیری میدهد عملکرد روده ها را بهبود میبخشد و با ترشح صفرای بیشتر باعث  راحتتر هضم شدن غذا میشود.

ضرر موسیر برای معده به اندازه سیر یا پیاز نیست.افراد مبتلا به بیماری های گوارشی به راحتی میتوانند موسیر پخته شده بخورند.

همچنین افرادی که بخاطر بوی بد دهان از خوردن سیر پرهیز میکنند میتوانند موسیر مصرف کنند زیرا بوی تند سیر را ندارد.

وجود ترکیبات گوگردی در موسیر

ترکیبات گوگردی موجود در سیر، موسیر و پیاز از رشد تومورها جلوگیری میکنند و فرد را از ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش دور میکنند. باید بدانید موسیر خام خواص بیشتری دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا