تازه ها

خطر بروز اختلالات جنسی در اثر مصرف برخی‌ داروها

نسل فردا: دبیر علمی هفدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به لزوم ارتقا آگاهی داروسازان و پزشکان از عارضه اختلالات جنسی مصرف برخی‌ داروها در بیماران گفت: آگاهی نداشتن پزشک و بیمار نسبت به این عارضه، بیمار را به سمت قطع مصرف داروی اصلی یا درمان خودسرانه سوق می‌دهد که این خود مشکل را پیچیده می‌کند.

دکتر فرشاد هاشمیان با اشاره به برگزاری هفدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران اظهار داشت: موضوع باروری، ناباروری و اختلالات جنسی از محورهای اصلی این همایش است که در راستای سیاستگذاری های کلان کشور و رفع مشکلات بیماران در گردهمایی بزرگ داروسازان مورد بحث و گفت‌گو قرار می‌گیرد و تازه‌های علمی توسط اساتید و صاحبنظران برجسته در این زمینه‌ها ارائه‌ خواهد شد.

وی افزود: برخی‌ داروهایی که بیماران مصرف می‌کنند در کوتاه مدت یا دراز مدت سبب بروز اختلالات جنسی می‌شود که ارتقا سطح آگاهی پزشکان و داروسازان در این زمینه در کمک به بیماران و بهبود کیفیت زندگی آنها بسیار موثر است.

دبیر علمی همایش انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: مدیریت این مشکل بیماران توسط پزشکان و داروسازان با روش‌هایی همچون تغییر ساعت مصرف دارو یا تجویز داروهای دیگر امکان پذیر است و درصورتی که این موضوع به بیمار اطلاع داده نشود و پزشک هم آگاهی خود را نسبت به این عارضه ارتقا ندهد، بیمار به سمت قطع مصرف داروی اصلی یا درمان خودسرانه رفته که این خود مشکل را پیچیده خواهد کرد؛ لذا توجه به این مسئله امری ضروری است.

متخصص داروسازی بالینی خاطرنشان کرد: اختلالات جنسی دلایل مختلفی داشته و برای درمان در گام‌نخست باید علت یابی شود همچنین باید توجه داشت که عملکرد جنسی، امری پیچیده بوده و اختلال در آن سبب کاهش کیفیت زندگی و اعتماد به نفس فرد می‌شود لذا هر قدمی جهت رفع آن گامی مهم برای خدمت به بیماران است.

شایان ذکر است: هفدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران  که با حضور بیش از ۱۵۰۰ مخاطب و ۴۰ سخنران در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار می شود  سوم شهریور به کار خود پایان خواهد داد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا